Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A vételár az amerikai kávépiac felével egyenlő.
Elképesztő összeget, több mint 7 milliárd dollárt fizet a Nestlé a Starbucksnak, hogy a kávézólánc nevével árusíthasson kávékapszulákat. A pontosan 7,15 milliárd dolláros (csaknem 1900 milliárd forintos) árért cserébe a Nestlé nem csak üzletekben, de éttermekben és rendezvényeken is forgalmazhat Starbucks-kávékat.
A Bloomberg szerint az üzlettel az a Nestlé célja, hogy ellensúlyozza a JAB magántőketársaság nyomulását (a társaság az elmúlt időszakban több mint 30 milliárd dollárt költött egy kávébirodalom felépítésére, ehhez többek között felvásárolták a Douwe Egberts és a Peet’s cégeket).
Az is fontos szempont azonban, hogy a Starbucks az Egyesült Államokban jóval erősebb pozícióban van, mint a Nestlé kávéi. Amíg világszinten a Nescafé piaci részesedése 15 százalékos, a Nespresso a forgalom 4,5 százalékát adja, a Starbucks pedig 2,4 százalékát, az USA-ban fordított a helyzet: a seattle-i kávézólánc 12,8 százalékos piaci részesedéssel bír a 13,8 milliárd dolláros piacon, a Nespresso és a Nescafé pedig együtt is 5 százalék alatt van. A megállapodással nem csak az amerikaiakat célozzák, hanem a fiatalokat is, akik számára divatosabb brand a kávézóláncé, mint a sajátjuk.
A megállapodás értelmében a kávét Észak-Amerikában a Starbucks gyártja majd, a világ többi részén pedig a Nestlé, amely jogdíjat fizet majd az amerikai társaságnak.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A kollagénpótlás óriási divat lett a fiatalságkultusz korszakában. Személyenként változhat, hogy ki mit vár e fehérjétől: valaki feszes bőrt és örök fiatalságot, más hajerősítő hatást vagy nyugalmat remél, de a legtöbben csak fájdalommentes mozgásra vágynak. Gyógyszerészt és ortopéd szakorvost kérdeztünk.
A tárcavezető saját imázsa építésére használja a politikai tartalmú „családi” videókat.
Az országos albérletpiacon havi szinten 1,3 százalékos, éves szinten pedig 7,3 százalékos volt a növekedés.
Előfordult már, hogy egyszer csak azt érezte, megöregedett? Könnyen lehet, hogy ez nem szubjektív élmény volt.