szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vételár az amerikai kávépiac felével egyenlő.

Elképesztő összeget, több mint 7 milliárd dollárt fizet a Nestlé a Starbucksnak, hogy a kávézólánc nevével árusíthasson kávékapszulákat. A pontosan 7,15 milliárd dolláros (csaknem 1900 milliárd forintos) árért cserébe a Nestlé nem csak üzletekben, de éttermekben és rendezvényeken is forgalmazhat Starbucks-kávékat.

A Bloomberg szerint az üzlettel az a Nestlé célja, hogy ellensúlyozza a JAB magántőketársaság nyomulását (a társaság az elmúlt időszakban több mint 30 milliárd dollárt költött egy kávébirodalom felépítésére, ehhez többek között felvásárolták a Douwe Egberts és a Peet’s cégeket).

Az is fontos szempont azonban, hogy a Starbucks az Egyesült Államokban jóval erősebb pozícióban van, mint a Nestlé kávéi. Amíg világszinten a Nescafé piaci részesedése 15 százalékos, a Nespresso a forgalom 4,5 százalékát adja, a Starbucks pedig 2,4 százalékát, az USA-ban fordított a helyzet: a seattle-i kávézólánc 12,8 százalékos piaci részesedéssel bír a 13,8 milliárd dolláros piacon, a Nespresso és a Nescafé pedig együtt is 5 százalék alatt van. A megállapodással nem csak az amerikaiakat célozzák, hanem a fiatalokat is, akik számára divatosabb brand a kávézóláncé, mint a sajátjuk.

A megállapodás értelmében a kávét Észak-Amerikában a Starbucks gyártja majd, a világ többi részén pedig a Nestlé, amely jogdíjat fizet majd az amerikai társaságnak.

(Bloomberg)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!