Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Egyre több jel utal arra, hogy csődközelben van az Ikarus Egyedi buszgyár, annak ellenére, hogy több szolgáltató is rendelt tőle buszt. Úgy tűnik, ezekre hiába is várnak, mivel egy volt dolgozó arról számol be: a cég leépítésbe kezdett.
Elbocsátásokba kezdett az Ikarus Egyedi buszgyár, írta a Zoom.hu-nak egy a gyárból épp most elküldött dolgozó. A buszgyár 180 jármű leszállítására kapott megbízást a Volánbusztól és a BKV-tól, ebből az áprilisban lejárt határidőre csak öt érkezett meg. A zoom.hu szerint jelenleg 9 busz állhat a BKV és 0 a Volánbusz birtokában, de a számok ettől eltérhetnek – már csak azért is, mert valaki Volánbusz-színekben fotózta le az egyik Ikarus Egyedi-gyártmányt.
Mindebből tehát eddig úgy tűnhetett, a gyártó a várható kötbér egy részét elkerülendő késve, de leszállítja a buszokat, az elbocsátások alapján azonban úgy látszik, erről már letettek. A cég egykori dolgozója, akit februárban vettek föl, azt írja:
a munkásokat azzal hitegették, hogy minden rendben van, bár ennek ellentmondott, hogy a targoncák üzemeltetéséhez szükséges vízre sem volt pénz és a hozzá való gázolajjal is spórolni kellett.
Az olvasó szerint az Ikarus Egyedi csődbe ment, ez még nem hivatalos, de arra több jel is utalt, hogy a cég csődközelben van.
A hírre az Egyedi a zoom.hu-nak nem reagált, ahogy a hvg.hu korábbi kérdéseire sem válaszolt. A gyár a Volánbuszon és a BKV-n kívül Tatabányának és Pécsnek is tartozik még buszokkal – a pécsi beszerzés körül is sok a bonyodalom. (A korábban Mabi-Bus néven ismert Ikarus Egyedi Kft. nem azonos a Széles Gábor-féle Ikarusszal).
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.