Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Jegykezelőket is keresnek.
Újsághirdetésben toboroz új munkatársakat a vasút Somogyban: a Balaton-partra vezető jegyvizsgálókat, Kaposváron pedig mozdonyvezető-gyakornokot várnak. A Sonline azt írja, a vasutasok egy része nyugdíjba megy, és vannak, akik magán vasúttársaságoknál folytatják a munkát, nagy a munkaerőhiány.
A MÁV Zrt. leányvállalata, a MÁV-Start a megyében 275 dolgozót alkalmaz.
– Az érettségi vizsga a jelentkezés feltétele a vezető jegyvizsgálóknál – közölte a MÁV sajtóosztálya. – A kiválasztott jelöltek négyhónapos, nappali képzésen vesznek részt. Kereskedelmi és forgalmi ismeretek: ez a két fő tantárgy, utóbbiból hatósági vizsgát kell tenni. Az oktatást kéthónapos gyakorlati időszak követi, és ha ezt teljesítik a hallgatók, akkor még másfél hónapos tanfolyam vár a leendő vezető jegyvizsgálóra.
A mozdonyvezető-gyakornokoknál szintén elvárás az érettségi, és az is követelmény, hogy az első tanfolyami vizsgára minimum 20 évesen jelentkezhetnek. A képzés tíz hónapig tart, a résztvevők villamos vagy dízel kategóriára szereznek mozdonyvezetői jogosítványt.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A 30 százalékos vámfenyegetés megfelezéséért cserébe az unió vállalta, hogy 750 milliárd dollárért vesz energiát az USA-tól, és 600 milliárd dollárnyi új befektetést hajt végre az Egyesült Államokban.
A könnyűzene mindig is elitellenes volt – véli a szociológus-médiakutató és egyben punkzenész.