Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Becsődölnek a légitársaságok, ha nem kapnak 200 milliárd dollárt – erre hívta fel a figyelmet az IATA, azaz a légitársaságok nemzetközi szövetsége.
Az IATA szerint a légitársaságok háromnegyede két vagy három hónapon belül fizetésképtelenné válhat, ha nem kap gyorssegélyt az EU-tól vagy az adott államtól, ahol a központja van. Brian Pearce vezető IATA-közgazdász szerint a légitársaságok saját erőből képtelenek kikászálódni a hatalmas pénzügyi válságból, melyet a koronavírus okozott az egész világon.
A kapacitás 70-90 százaléka törölve
A tilalmak miatt minden légitársaság gyors ütemben kényszerült járatainak leállítására. Olykor még az utasok értesítése is gondot okozott. Épp ezért kéri a IATA főnöke, Alexandre de Juniac Brüsszeltől, hogy függessze fel azt az uniós szabályt, amely járat törlés esetén kompenzációt tesz kötelezővé az utasok számára.
Az Európai Unió 261-es direktívája kimondja, hogy az utasokat 250-500 eurós kártérítés illeti meg, ha a légitársaság nem időben jelezte a járat törlését. “Ezek rendkívüli idők, rendkívüli intézkedéseket követelnek” – hangsúlyozta Alexandre de Juniac IATA főnök.
Ezzel kapcsolatban az EU szerdán tett közzé egy útmutatást, amely szerint járattörlés esetén a közlekedési szolgáltató köteles az utasokat költségtérítésben részesíteni, vagy jegyüket egy másik járatra átfoglalni. Ha maguk az utasok döntenek úgy, hogy lemondják útjukat, a költségtérítés a jegy típusától függ, és a közlekedési vállalatok utalványt kínálhatnak fel az utasoknak későbbi használatra. Ugyanakkor kimondták azt is, hogy a jelenlegi körülmények rendkívüli körülményeknek minősülnek, ami azzal jár, hogy egyes jogokkal – lásd például az indulás időpontjától számított két héten belüli repülőjárat-törlés esetén nyújtandó kártérítést – nem lehet élni.
200 milliárd dolláros gyorssegély
Ennyit igényelnek a légitársaságok – hangsúlyozta a IATA vezető közgazdásza. (Ez az összeg úgy nem is meglepő, ha tudjuk, hogy a Boeing szerdán egymaga 60 milliárd dolláros segítséget kért)
Hogy támogathatják a kormányok a megroggyant légitársaságokat? Három módszert javasol a IATA :
A IATA tisztában van azzal, hogy a koronavírus okozta világválság idején mindenki pénzt kér az államoktól. Ezért az IATA-főnök igyekezett megindokolni a kérést. Először is arra hivatkozott, hogy a világ áruszállításainak a 35 százaléka a levegőben történik. Vagyis amikor a földön problematikussá válik a szállítás a határok lezárása miatt, akkor felértékelődhetnek a légitársaságok áruszállító kapacitásai. Különösen a gyógyszerek és egészségügyi berendezések szállítása terén lehet ez fontos, mert ott a határidőnek komoly jelentősége lehet.
A második érv a munkaerő foglalkoztatása: összesen 70 millió ember dolgozik olyan állásban, amely valamilyen formában a légi forgalomtól függ. Ha tehát becsődölnek a légitársaságok, akkor ennyi ember az utcára kerülhet.
Márpedig a válság egyszer véget ér– közölte a IATA főnöke – akkor pedig újra szükség lesz légitársaságokra.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?