Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A hatósági tarifák után a tagdíj összege is nőtt, illetve nőni fog a fővárosi társaságoknál.
„Azért szerettünk volna tarifaemelést, mert mindenki belőlünk él. Most, hogy megkaptuk, gyorsan el is veszik egy részét. Pedig ez nekünk szólt” – ezt mondta a 24.hu-nak egy taxis azt követően, hogy nemrég harmadával drágultak a hatósági tarifák Budapesten. Az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra emelkedett.
A lap információi szerint ennek ugyanakkor nem sokáig örülhettek a sofőrök, mert úgy tudni: több fővárosi taxitársaság az emelést követően már meg is növelte a tagdíj összegét, a többiek pedig tervezik az emelést.
Úgy tudni, hogy a Főtaxi közel havi 40 ezer forinttal emelte meg a tagdíjat, vagyis azt az összeget, amiért a sofőr az adott társaságnál dolgozhat. A társaság válaszában ugyan nem erősítette meg ezt az összeget, de nem is cáfolta. Azt írták, hogy „az utaskiszolgálás hatékonysága érdekében a Főtaxi új prémium tagdíjrendszert vezet be. A taxis franchise partnereink május 23-tól a heti átlagos fuvarszámok teljesítésével automatikus jóváírást kapnak a következő heti tagdíjból. A prémium rendszer lehetővé teszi, hogy a kiemelt időszakokban és viszonylatokban végzett szolgáltatás ellentételezéseként partnereink akár a korábbinál alacsonyabb tagdíjat fizethessenek”.
A lap szerint a City Taxinál ennél kisebb mértékű emelést vezettek be, ott havi 10 ezer forinttal nőtt a tagdíj. A társaság nem adott választ a lap kérdéseire, ahogy a 6X6 Taxi sem.
Egy, a 24.hu-nak nyilatkozó taxis arra is panaszkodott, hogy a használt autók árának növekedése szintén komoly gondot okoz a taxisoknak, miután 10 évnél öregebb autóval nem lehet dolgozni.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke konkrét emelésekről nem tud, de információi szerint több társaság is tervezi a tagdíjak növelését. Hozzátette, ez szerinte érthető is. Szerinte z eltérő mértékű esetleges emelések következtében akár egy verseny is kialakulhat a piacon, ami nem feltétlenül tenne rosszat a taxisoknak.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja. HVG-portré.