szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A bevétel elérte a kétmilliárd eurót, ám ez sem volt elég a nyereséges működéshez.

Hiába nőtt 112 százalékkal 26,5 millióra az utasszám a szeptember végéig tartó elszámolási időszakban, mivel a működési költségek is 142,2 százalékkal emelkedtek, ezért továbbra is veszteséges a Wizz Air – derült ki a légitársaság elmúlt félévet bemutató jelentéséből.

Eszerint a jegyeladásból 1,182 milliárd euró bevétele volt a cégnek, az egyéb bevételekből (ilyen lehet a csomagokért vagy éppen az ablak mellé szóló jegyért fizetett pluszköltség) pedig 1,011 milliárd euró folyt be. Ez 185,7, illetve 116,8 százalékos emelkedés, ami alapvetően kiugró teljesítmény lenne, ám nem szabad elfelejteni, hogy a tavalyi Covid által sújtott év volt, így az lett volna a meglepő, ha nincs ekkora megugrás.

Igen ám, de emellett a cégnek a működési költségei – többek közt az üzemanyag árának megugrása miatt – is megugrottak és az elmúlt hat hónapban 2,257 milliárd euróra emelkedtek, így összességében a cég a tavalyi 120,9 millió euróról 384,3 millió euróra növelte a veszteségét. Az EBITDA, vagyis a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény ugyanakkor 32,5 százalékkal, 217,8 millió euróra nőtt.

Váradi József, a cég vezérigazgatója az eredményeket kommentálva azt emelte ki, hogy a Covid előtti időszakhoz képest is 31 százalékkal emelkedtek a bevételek a mostani félévben, amennyiben pedig csak az utolsó negyedévet nézzük, úgy már 41 százalékos az emelkedés. „A mostani adatok megerősítik, hogy a beruházásaink és a folyamatos kapacitásnövekedés erős növekedést eredményeznek” – fogalmazott a vezető, aki azt sem felejtette el megemlíteni, hogy az időszakot összesen 1630 millió eurónyi készpénzállománnyal zárták.

Váradi arról is beszámolt, hogy a Wizz Air felállított egy új rekordot is: szeptember 5-én összesen 859 járatot indítottak, többet, mint eddig bármikor. A cégvezető reményei szerint a fapados légitársaság 2023 tavaszára térhet vissza a Covid előtti kihasználtsági szintre, ami a legutóbbi félévben 86,9 százalék volt az egy évvel korábbi 75,3 százalékhoz képest.

Arról, hogy milyen nehézségekkel kellett megbirkózniuk, illetve mivel készülnek a következő időszakra, nemrég készült interjúnkban beszélt Váradi József:

Váradi József: Nem tartjuk magunkat alapvetően felelősnek a járattörlések miatt

Egyharmaddal több utast szállít ma a Wizz Air, mint a világjárvány előtt, de a forint gyengülése, a dollár erősödése és az olajárak elszállása gyengíti a légitársaság pozícióját. Erről is beszélt a hvg.hu-nak Váradi József, a társaság vezérigazgatója.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!