Az online vásárlók majdnem fele kapott már sérült karácsonyi csomagot

377 millióra becslik a sérült csomagok számát. Egyre alacsonyabb a lélektani határ, amely fölött már inkább visszaküldik a csomagot ahelyett, hogy lenyelnék a veszteséget.

  • MTI MTI
Az online vásárlók majdnem fele kapott már sérült karácsonyi csomagot

Tavaly karácsonykor a sérült termékek visszaküldése 18,1 milliárd eurós kárt okozott az európai vállalatoknak – közölte a DS Smith csomagolástechnikai vállalat. 

Felmérésük szerint tavaly a vásárlók 45 százaléka kapott kézhez sérült csomagot, ez 377 millió problémás terméket jelentett, amelyek darabonként átlag 47,94 euróba kerültek. Az adatok szerint a tavalyi 26 euróról átlagban 21,5 euróra, azaz nagyjából 8600 forintra csökkent az a lélektani határ, amelyet elérve a vevők a visszaküldés mellett döntenek.

Az európai vásárlók 43 százaléka ingyenes kiszállítást és visszaküldést vár el, ugyanakkor egyre több márka fontolgatja, hogy a visszaküldésért díjat számol fel.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek