szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon. A MÁV szerint az osztrák vasúttársaság egyoldalúan lépett.

Október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között, ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba csak átszállással lehet majd eljutni – közölte az osztrák szövetségi vasút.

Azt is megjegyzik, hogy az utazók mindenképpen előre vegyenek helyjegyet, mert a győri vasúti fővonal felújítása miatt sok MÁV-járat kiesett, így jelentős növekedés várjató a Railjettel utazók számában.

Arról, hogy miért juthattak el idáig az osztrákok, itt írtunk bővebben:

Már a vonatpótlóbusz-pótló vonatot is bevetette a MÁV, mielőtt kiakadtak az osztrákok

Az osztrák vasúttársaság állítja, hogy kommunikált a MÁV-val a hibákról, mielőtt levágta a magyar vonatokat a nyugati vasúthálózatról, a magyar reakcióra még várni kell. Megnéztük, mennyire indokolják a késések a szokatlanul barátságtalan osztrák lépést, és hogy milyen gondok voltak, amíg ide eljutottak.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a Budapest–Szentgotthárd–Graz vonalon mindkét irányban vonatpótló buszokat indítanak, amelyek Kelenföldön és Tatabányán is megállnak, de ezektől is késések várhatók a közúti forgalom miatt.

A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta eleve 20-30 perces késésekkel kell számolni, mindkét irányban.

Hosszabb utazási idő, pótlóbuszok, átszállások - megkezdődött a botrányoktól övezett győri vasúti fővonal felújítása

Ez az a felújítás, ami addig késett, hogy Lázár János kirúgta a MÁV egyik vezérigazgató-helyettesét, majd ezt követően a tárcája Vitézy Dáviddal is szóváltásba keveredett.

A fejleményre Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár péntek reggel a közösségi oldalán reagált. Azt írta, az osztrák vasút a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után jelentette be egyoldalúan, hogy jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat. (A MÁV korábbi közlése szerint a vágányzár alatt a nemzetközi vonatok többsége változatlan menetrend szerint közlekedhet.)

Szerinte ezt nyilván azért teszik, mert szeretnék, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.

„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe. Ez tényleg a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött, s ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni – az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál” – tette hozzá.

Frissítés:

A MÁV péntek délután közleményben reagált az osztrák vasúttársaság lépésére. Mint írták, "ahhoz, hogy az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan."

Reagált a MÁV arra, hogy az osztrákoknak elege lett a késésekből

A MÁV szerint hiába tárgyaltak, egyoldalú döntést hozott az osztrák vasúttársaság.

 

 


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!