szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A légitársaság cáfolta, hogy utasaikat nemek, vagy más szempontok alapján különítenék el.

Az elmúlt hetek időjárási viszontagságai és résidő-problémái a teljes európai légi közlekedésre hatással voltak, és ezzel a Wizz Air működését is megnehezítették. A légitársaság azonban nem hagyja magára utasait, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a Wizz Airt választók a lehető legkevesebb kellemetlenséget szenvedjék el a kialakult helyzet miatt – közölte vasárnap a légitársaság.

Ahogy arról korábban mi is írtunk, a repülésben káosz van Európa-szerte. Ennek okairól itt olvashat bővebben.

A Wizz Air közleményében állítja, a probléma messze túlmutat a saját hatáskörükön, így szerintük annak ellenére, hogy ők megfelelően felkészültek a szezonra, „az időjárás, valamint a magyar és a nemzetközi légiforgalmi irányítási rendszerek kapacitáshiánya miatt sajnos elkerülhetetlenek a késések”.

Azt írták, az utasokat sms-ben és emailben is értesítik, ha menetrendváltozás van, ez viszont csak azokra érvényes, akik közvetlenül náluk – vagyis nem utazási irodán, vagy más közvetítőn keresztül – foglalták a jegyüket. Ha át kell ütemezni a járatot, akkor arról szintén így tájékoztatnak, ilyenkor pedig azt is jelzik, hogy aki szeretne, hol kaphat transzfert, vagy szállást. „Azok számára, akik maguk gondoskodnak a szállásról és a reptérre való kijutásról, az ügyfélszolgálat számára online benyújtott számlamásolatok ellenében, ésszerű mértékig megtéríti az extra költségeket a Wizz Air” – írták. Hogy ez az „ésszerű mérték” mit takar, azt nem részletezték.

Szombaton egész Európában ismét késnek a repülőjáratok

A Ryanair a légiforgalmi irányító személyzet hiányát okolja.

A helyzet azonban minden légitársaságot érint, a szállodai kapacitások pedig pont a káosz miatt korlátozottak lehetnek, így „előfordulhat, hogy az utasok által elvártnál lassabban, vagy nem egyszerre jutnak szállodai szobához az érintettek, sőt az is előfordulhat, hogy a repülőtértől eltérő irányban kapnak szállást az érintett utasok” – figyelmeztet a közlemény. Azt is írták, hogy a korábban felröppent információkkal ellentétben soha nem különítik el az utasokat nemek, vagy más jellemzők szerint, „de bizonyos utasokat, például kisgyermekkel utazókat, várandósokat, időseket, mozgáskorlátozottakat kiemelt figyelemmel kezeli, és számukra elsőbbséget biztosít”.

Gulyás Gergely a hétfői kormányinfón beszélt arról, hogy súlyos fogyasztóvédelmi bírságot fognak kiszabni minden olyan esetben a légitársaságokra, ahol bizonyíthatóan rajtuk múlott, hogy egy járat késett, vagy éppen törölni kellett azt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!