Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
De legalább maradt profit a láncnál, szemben a Tescóval.
44 milliárd forint kiskereskedelmi különadót fizetett be az államkasszába tavalyi (február végén zárult) üzleti évében a Lidl, a piacvezető üzletlánc így is jelentős nyereségről számolt be most közölt mérlegében. A Lidl Magyarország Bt. adózás (pontosabban 562 millió forint társasági adó befizetése) utáni nyeresége így 26,8 milliárd forint lett, vagyis a bevétel alapján számolt különadó miatt alig több mint harmadára (38 százalékára) esett vissza a társaságnál a profit.
Igaz, legalább maradt belőle: a Tesco-Global Zrt. szintén szerdán kiadott mérlegéből az derült ki, hogy 25 milliárdos különadó-befizetés után 21,6 milliárdos veszteség keletkezett a láncnál.
A Lidlnek volt miből kigazdálkodni a különadót, a lánc ugyanis tovább tudta növelni piaci részesedését az elmúlt évben. Bevétele is valamivel az infláció fölött, 19 százalékkal növekedett a pénzügyi évben, így meghaladta az ezermilliárd forintot; egészen pontosan 1159 milliárd forintot ért el az értékesítés nettó árbevétele. Hasonló mértékben, 951 milliárdra nőttek a lánc anyagjellegű ráfordításai, míg a személyi jellegű ráfordításoknál meghaladta a 25 százalékot a növekedés.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.