Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Bepillantást nyerhetünk abba, hogy az állami kommunikációs és rendezvényszervezési megbízásokat rendszeresen elnyerő cégek mivel indokolják meg a magas költségeket.
Hadházy Ákos több posztban szeretné megosztani, hogy miket látott a Diákhitel Központ Zrt. szerződéseinek szúrópróbaszerű átvizsgálásakor. Az első bejegyezését szerda reggel tette közzé, ebben azokkal szerződésekről foglalkozik, amelyeket a központ média- és kommunikációs cégekkel kötött, a következő posztban pedig a tanácsadásokat, tanulmányokat érintő szerződésekről lesz szó, illetve megosztja, milyen következtetéseket vont le.
Mint mi is írtuk, Magyar Péter februári, a Partizánnak adott interjújának egyik fajsúlyos állítása az volt, hogy az egykor vezetése alatt álló Diákhitel Központ túlárazott szerződéseket kötött a központi kommunikációs tendert elnyerő, Balásy Gyula érdekeltségeibe tartozó cégekkel. Hadházy egy konkrét megbízatáson keresztül mutatja be, hogyan is zajlott az árazása. Mint írja, egy, a „social kampány feladatok kreatív tervezése” néven futó projektért bruttó 7,4 millió forintot fizettek ki Balásynak, és ennek elszámolása a következő módon történt:
Hadházy több, az iparágra rálátó szereplőre hivatkozva megjegyezte, az elszámolt óradíjak meglehetősen magasak, ráadásul problémás az is, hogy hány ember mennyi munkaóráját számolják el ugyanarra a feladatra.
Hozzátette, a hirdetési kiadások másik felét maguk a különböző médiumokban megrendelt hirdetések adják, szerinte például a TV2-csoportnál futó minikampányért 60 millió forintot fizettek úgy, hogy a reklámok éjfél után, a JockyTV-n és az Izaura TV-n mentek.
Mint írtuk korábban, a Tisza Párt elnöke 2019 júniusától 2022 februárig volt a Diákhitel Központ vezérigazgatója, ezalatt a cég háromszor szerződött Balásy vállalkozásaival, előbb 176, majd 45,6, végül 227 millió forint nettó összeggel. Azóta összesen négy újabb kontraktust kötött a cég a New Land–Lounge konzorciummal, a legújabb 174 milliós szerződéssel együtt összesen 571,84 millió forintért.
Ezek az összegek csak elenyésző részét jelentik a Balásy-cégek bevételeinek: a New Land árbevétele tavaly 78,6 milliárd forint, adózott eredménye 9,5 milliárd forint volt, a Lounge Designnál 20,9 milliárd, valamint 4 milliárd forint volt a két adat.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.