Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A kínai hátterű Hungary Airlines száz darabot vehet a legmodernebb Boeing utasszállító gépből, sajtóértesülések szerint legalábbis részben Budapestre szánja őket a terjeszkedni kívánó társaság.
Száz darab Boeing 737 MAX gép beszerzéséről írt alá szándéknyilatkozatot a Hungary Airlines nevű vállalat elnöke az amerikai gyártóval – írja az Airportal szakportál kínai sajtóbeszámolókra hivatkozva. A szándéknyilatkozat aláírására november 27-én került sor a 2. Kínai Nemzetközi Ellátási Lánc Promóciós Expón.
Az új generációs utasszállítókkal a Hungary Airlines a budapesti légikikötőt csomópontként használva erősítené a Közép- és Kelet-Európa, illetve Kína közötti utasforgalmat, a vállalat célja, hogy globális márkává váljon – emeli ki a tudósítás. A légicég 2024 decemberében tervezi, hogy Budapestről Hongkongba indít áruszállító járatokat.
Ez egybecseng azzal, hogy sajtóértesülések szerint a Budapest Nemzetközi Repülőtér vecsési Cargo Cityjébe bejegyzett Hungary Airlines hamarosan megkapja a magyar hatóságoktól a kereskedelmi légi jármű üzemeltetéséhez szükséges engedélyét (AOC), és megkapja a kormány tulajdonában lévő, A330-200F repülőgéppel történő járat üzemeltetését, melyet most a Wizz Air üzemeltet.
A Hungary Airlines nevében teljesen, de céges hátterében csak részben magyar. A tulajdonosokat tekintve mondjuk még abban sem, a cégben az 50 százalékot meghaladó részesedés egy Wu Jiang nevű – már évtizedek óta Magyarországon élő – kínai üzletemberé, aki a társaság ügyvezetője is egyben. Wu Jiang a kormányfő vejének, Tiborcz Istvánnak az érdekeltségével, a Waberer’s-cégcsoportba tartozó WSZL Szállítmányozási és Logisztikai Kft.-vel alapított közös társaságot SinoWa International Kft. néven.
A másik résztulajdonos pedig a szintén kínai Universal Translink Airlines Co. Ltd. társaság, mely a Csengcsou Reptéri Gazdasági Kísérleti Zónába van bejegyezve.
Az állami Air Hungary Zrt.-től októberben távozott Talabos Gábor repülési szakember, de egy napig sem volt munka nélkül, miután azonnal a Hungary Airlines Kft. cégvezetője lett.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.