Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
2025 végén két modellel indítja be magyarországi autógyárát a kínai BYD. A kis kategóriájú modelljük gyártása csúszik, először a Golf-kategóriában szállnak szembe az európai gyártókkal.
Tolódik a kis kategóriájú modelljük gyártása, elsőként a Golf-osztályba sorolható modellek gördülnek majd ki a kínai BYD Szeged mellett épülő autógyárának kapuján 2025 végén – derül ki abból az interjúból, amit a német Capital üzleti magazin készített Stella Livel, a cég európai igazgatójával.
A lap szerint a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában két éve piacvezető cég csak nehezen jut előre az európai színtéren. Németországban például 2157 autót értékesítettek idén október végéig, és újra is gondolják a stratégiát. Nem könnyíti meg ugyanis a dolgukat az elektromos autók iránti lanyha kereslet, ami az európai autóiparnak is mélyütés. Li szerint – akit Van Chuanfu alapító után a cég második embereként tartanak számon – ezért már nem kizárólag az elektromos járművekre fókuszálnak, hanem plug-in hibridekkel teremtik meg a kedvet a tisztán elektromos meghajtáshoz.
A szegedi gyárban 2025 végén indulhat el a Dolphin és az Atto 3 modellek előállítása. Előbbi a Golf-kategóriában, utóbbi ennek SUV-szegmensében jelenthet majd kihívást az európai gyártók hasonló modelljeinek, például a Volkswagen ID.3-nak. A harmadik gyártásba kerülő modell az Atto 2 lesz, ami az előző kettő között helyezkedik el. A lap szerint a BYD eredetileg a kis kategóriát képviselő Seagull nevű modell gyártásával kezdett volna, de ezt majd csak negyedikként kerül sorra.
A szegedi gyárban várhatóan 2-3 év alatt futtatják fel a termelést, a modellek gyártását fokozatosan kezdik el, mint az igazgató fogalmazott “lépésről lépésre”. Ha elkészül, 12 különböző modell párhuzamos gyártására lesz képes az üzem. Mire ezt elérik, már nem lesz szükség Kínából importálni BYD-autókat, és a magyarországi gyártásnak köszönhetően várhatóan az uniós védővámot is megússzák.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A Meta több száz tiszás Facebook-csoportot törölt a múlt héten. Ezúttal technikai hiba állt a háttérben, de mi történhet, ha a két oldal elkezdi egymás ellen felhasználni, hogy a platform bárkit letilthat?
A miniszter szerint a 2026-os választásokon azt kell eldönteni, hogy az XL-es biztonságban vagy a slim fit bizonytalanságban nagyobb a kockázat.
Ezzel formálisan kivonta magát egyik cége tulajdonosi köréből, ami egy 13. kerületi luxuslakás fölött is rendelkezik.
A beruházás a Zalazone tesztpálya köré fog összpontosulni.
Előfordult már, hogy egyszer csak azt érezte, megöregedett? Könnyen lehet, hogy ez nem szubjektív élmény volt.
Egy korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.