Olyat húzott a Lidl a dubaji csokival, ami utoljára az árstopok idején volt elterjedt

Nem mérik olcsón, de bő kézzel sem.

  • HVG HVG
Olyat húzott a Lidl a dubaji csokival, ami utoljára az árstopok idején volt elterjedt

Új szintre emelték az idei karácsonyi szezon kiskereskedelmi slágerét, a dubai csokit, miután a Lidl mennyiségi korlátozást vezetett be a pisztáciás édességre. Pedig még drágábban is adják, mint amennyiért a rivális Aldi árulja az édességet.

A Lidlben kilogrammonként kis híján 25 ezer forintba kerülő édességből (egy száz grammos szelet ára 2499 forint az aktuális akciós újság tanúsága szerint)

vevőnként legfeljebb 2 darab vásárolható. 

Az Aldi is kínál hasonló terméket, náluk viszont nincs mennyiségi korlátozás a kilogrammonként 16 655 forintba (egy 90 grammos szelet 1499 forint) kerülő csemegéért.

Mennyiségi korlátozásokat utoljára az árstopok idején vezettek be a kiskereskedelmi láncok, ki ne emlékezne, hogy két éve pont karácsonyi időszakban kormányzati nyomásra mesterségesen alacsony áron kínált termékekből – tejből, csirke far-hátból, lisztből, étolajból, kristálycukorból, sertéscombból, tojásból – szinte minden üzletben csak bizonyos mennyiséget lehetett vásárolni.