Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A rendőrség szerint a novembertől januárig tartó időszakban 112 magyar felhasználó tett bejelentést vagy feljelentést, amiért csalók a szálláskövető oldal felhasználásával megkárosították.
Adathalászok keserítik meg a Booking.com felhasználóinak az életét, a csalók a szállásadók nevében küldött e-mailekkel szedik az áldozataikat – számolt be a 24.hu. Az üzenet egy olyan linket tartalmaz, amely a szállásközvetítő felületével szinte azonos, itt “információellenőrzésre” hivatkozva kérik el az érintettek kártyaadatait és a foglalás összegét, majd azt kérik az áldozatoktól, hogy az üzenetben vagy értesítésben kapott kóddal “erősítsék meg a foglalást” – ezzel viszont valójában egy utaláshoz járulnak hozzá, amellyel ismételten leemelik számlájukról a foglalás árát.
Az adathalászok a portál szerzőjénél is bepróbálkoztak, de hiába. A rendőrség szerint ugyanakkor a január végéig tartó három hónapos időszakban 112 magyar felhasználó nem volt ilyen figyelmes, összesen ennyi jelzés, bejelentés, feljelentés érkezett ugyanis a Booking.com-on keresztül foglaló vendégektől, hogy csalás áldozatává váltak, jogellenesen pénzt emeltek le a számlájukról:
Ez azt jelenti, hogy ebben a három hónapban összesen 177 millió forintot loptak el a csalók a magyar felhasználóktól, esetenként átlagosan pedig 1,58 millió forintot. A rendőrség nyomozni kezdett a bejelentések nyomán, a portállal közölté, hogy a bűncselekmények teljes körű felderítése érdekében az egyes ügyekben hivatalosan felveszik a kapcsolatot az oldal üzemeltetőjével.
A Booking.com a lap megkeresésére közölte, hogy rendszerüket nem törték fel, ugyanakkor szállásadó partnereik egy kis része sajnálatos módon áldozatául esett profi bűnözők által küldött adathalász e-maileknek, ami egyes esetekben jogosulatlan hozzáférést okozott a Booking.com-fiókjukhoz. A csalók így tudták megszemélyesíteni a szállásadókat és megtéveszteni a vendégeket.
A szállásközvetítő közölte, hogy univerzális megoldás nincs a csalások kiküszöbölésére, a gyanú tevékenységek ellen MI-vel és gépi tanulással küzdenek, az esetek többségében sikerrel. Kiemelték: ha bármelyik szállásadónak aggálya merülne fel az oldallal kapcsolatban, akkor a kiberbiztonsági tanácsadó központon keresztül jelentheti az esetét, míg a vendégeknek azt javasolták, hogy gyanús üzenet esetén ellenőrizzék a foglalási visszaigazolásban szereplő adatokat.
A rendőrség is megosztotta, mit javasol a felhasználóknak, hogy ne váljunk csalás áldozatává:
Bejelentést, feljelentést tenni személyesen vagy a rendőrség oldalán is lehet, illetve a 06-80-555-111-es ingyenes zöldszámon, ami a nap 24 órájában rendelkezésre áll.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiányoznak az uniós támogatások, más forrásokat kell keresni, ebben nyújt segítséget Klaus Mangold a MÁV-nak 100 millió forintért.