Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Az utóbbi napok sajtóban megjelent cikkei azt találgatták, vajon Fernando Alonso, a kétszeres világbajnok a Ferrarihoz igazol-e. Többen már tudni vélték, hogy igen. Most Sebastian Vettellel kapcsolatban is hasonló hírek láttak napvilágot.
A forrás ezúttal is a spanyol Diario AS, amely Alonso öt éves Ferrari-szerződését már tényként kezelte, és úgy tűnik, mostanság többet tud a maranellói csapatról, mint az saját magáról. Az olasz csapat ugyan hevesen cáfolta ezeket az értesüléseket, de korábbi tapasztalatokból tudható, ez nem sokat jelent. A lap értesülései szerint most a Red Bull Racing fiatal és tehetséges német pilótája, Sebastian Vettel került a középpontba az olasz csapatnál.
A két hír olyan szempontból nem okoz meglepetést, hogy a Ferrari nevét már korábban is együtt említették mindkét pilótával. Alonsóra először 2006-ban csapott volna le a Ferrari, Vettel pedig – mint sokak szerint Michael Schumacher lehetséges utódja – előbb-utóbb szintén ott köthet ki. Ezt maga Bernie Ecclestone, a Forma-1 gazdasági igazgatója is így gondolja.
A szerződések szempontjából azonban nem ilyen egyértelmű a helyzet. Alonso kontraktusa ugyan lejár év végén, az ő szerződtetése ebből a szempontból akár még valóra is válhatna, Sebastian Vettel ugyanakkor 2011-ig állapodott meg a Red Bull Racinggel. Ráadásul az osztrák tulajdonú csapat jelenleg sokkal jobban áll a világbajnokság pontversenyében a Ferrarinál, a fiatal német pilóta számára pedig nyilván fontosabb most a fejlődés.
„Bernie úgy viselkedik, mintha Sebastian menedzsere lenne – kommentálta az ügyet Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke. – Nagyon kedveli a fiút és figyelemmel kíséri a pályafutását. De kérdem én: miért hagyna most el minket Vettel? Jelenleg folyamatosan az élbolyban autózunk, a Ferrari viszont nem.” Arról nem is beszélve, hogy a Ferrari két jelenlegi pilótáját, Felipe Massát és Kimi Räikkönent 2010-ig szóló szerződés köti az olasz csapathoz, az ilyen és hasonló spekulációk pedig nem biztos, hogy motiválják őket.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Nagyon jól ment tavaly a budapesti városnéző buszok üzemeltetőinek.
Az okok most egyértelműek.
A Magyar Stratégiai Zrt. tulajdonában álló ingatlan rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.