szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Michael Schumacher, a Mercedes GP pilótája úgy fogalmazott, hogy a mérnökökkel együtt sikerült kijavítani a W01 problémáit a jerezi tesztek második napjára.

A Mercedes tesztjeit Nico Rosberg kezdte meg Jerezben, majd pénteken a hétszeres világbajnok Schumacher folytatta a fiatal csapattársa által megkezdett munkát. 124 kört autózott a száraz pályán és a nap hatodik legjobb eredményét teljesítette 1:21.083-mal. Ez több, mint egy másodperccel rosszabb a nap legjobb idejénél.

„Nagyon elégedett vagyok a mai nap teljesítményünkkel, még ha a vörös zászló miatt nem is sikerült mindent befejezni, ami terveztünk – fogalmazott a 41 éves Schumacher. – Viszont sok kört tettem meg, ami rengeteget számít nekem. Új autó, új csapat, új feltételek, elsődleges célunk pedig az autó megbízhatósága. Az olyan napok, mint például a mai, sokat segítenek abban, hogy megbecsüljünk minden lehetőséget, hiszen az elkövetkezendő napok időjárás-előrejelzése nem sok jót ígér. Mindenestre kényelmes és jó móka volt vezetni.”

A Ferrari Jerezben azt tesztelte, hogy az autó teli és üres tankkal milyen teljesítményre képes. Fernando Alonso, az istálló kétszeres világbajnok pilótája szerdán 1:22.895-ös időt autózott, csütörtökön pedig 1:21.424-et. Ötven kört tett meg sok üzemanyaggal, jóval kevesebbet könnyebb tankkal. Pénteken átadta a stafétabotot csapattársának, a brazil Felipe Massának.

Schumacher a Mercedes W01-ben
AP

„Különböző szituációkat gyakoroltunk, ugyanis kíváncsiak vagyunk, hogyan viselkedik az autó más-más helyzetben – mondta a teszt után Alonso, aki teli tankkal végül 1:21.9-et autózott. – Meg kell találnunk az ideális beállításokat, hogy minden jól működjön egyrészt a kvalifikáció alatt is, mikor kevés üzemanyaggal száguldozunk, és a verseny alatt is, amikor teli tankkal állunk fel.” A pilóta elégedett a tesztekkel.

„Elégedettek vagyunk a munkával – tette hozzá. – Számtalan kilométeren keresztül próbáltuk a beállításokat, és nem volt gond a megbízhatósággal.” Alonso szerint több alkatrésznek már komoly terhelést adtak, az eredmény pedig bíztató, hiszen akárhogy volt megtöltve a tank, az autót könnyű volt vezetni. A fejlesztők csak amiatt aggódnak, hogy a március, Bahraini Nagydíjon nem olyan lesz az időjárás – így a hőmérséklet – mint Jerezben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Mi a Ferrari titka?

Az Új Ferrari F10 az eddigi teszteken kiválóan teljesített, hiszen Valenciában az összes istálló között a legjobb eredményeket érte el. A csapat gyorsasága sokak szerint a motor elhelyezésének köszönhető.