szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mind a tizenkét csapat készen áll a 2010-es idény bahreini nyitányára. Az idei év érdekesebben indul, mint az utóbbi szezonok bérmelyike. Schumi és a Lotus visszatért, Senna a mezőnyben.

Az elmúlt időszak tesztjei alapján a Ferrari lehet a mezőny legerősebb csapata, de a McLaren, a Mercedes GP és a Red Bull Racing istállóitól is bajnokesélyes szereplés várható. Nemcsak azért, mert erősek a motorok, hanem mert kiváló pilóták ülnek a kormány mögött.

Michael Schumacher visszatérését nem homályosítja el semmi, de a pilóták egyre inkább a 2010-es szezonra és saját teljesítményükre koncentrálnak. A hétszeres világbajnok elleni küzdelmet egyelőre elhomályosítják az utolsó hét előkészületei.

„Nyilvánvalóan sokkal bölcsebb lett, mint volt – mondta Schumiról Mark Webber, a Red Bull Racing pilótája. – Valamit azért biztosan ki tudunk találni ellene. Lebecsülni azonban sosem szabad, Schumacher nagyon elszánt fickó.”

A MercedesGP csapata tavalyi győztesként (akkor még BrawnGP néven) persze idén is esélyesnek számít, de sokan úgy gondolják, hogy Michael Schumacher érkezésével tovább nőttek a csapat esélyei.

Még akkor is, ha időközben a tavalyi év világbajnoka, Jenson Button kisebb csalódásra távozott a csapatból. „Nagyjából hat csapat lesz versenyben a világbajnoki címért – mondta Button. – Ez persze csak tipp, érdemleges választ csak vasárnap kapunk, a verseny után.”

Az idei szezonban Fernando Alonsót, a Ferrari kétszeres világbajnok pilótáját tartják a legesélyesebbnek, a fogadási irodák szerint is ő a favorit. Esélyeinél csak a lelkesedése nagyobb. „Ez a legjobb versenyautó, amiben eddig ültem – így a spanyol. – Ha a Ferrarinál vagy és alacsonyak az elvárásaid a kocsival szemben, akkor ott valami nem stimmel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Milyen lesz az F1 2010-ben? Szabályok, csapatok, pilóták, esélyek

Vége a Formula 1-rajongók számára ínséges téli időszaknak, jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal útjára indul a világbajnoki sorozat 61. idénye. Sok a változás a tavalyi évhez képest, jósolni még a szokásosnál is nehezebb, így ismét garantáltak az izgalmak. A nyitóversenyhez közeledve az autómenedzser.hu körülnézett a száguldó cirkusz háza táján: mi változott, mire lehet számítani 2010-ben?