Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A hétvégi Szingapúri Nagydíj, valamint a következő két forduló kulcsfontosságú lehet a bajnoki titulusért folytatott harcban – véli a Ferrari Forma-1-es listavezetője, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso. A riválisok fenik a fogukat a spanyolra, aki bízik a csapata képességeiben.
Péntektől Szingapúrban száguld a Forma-1 mezőnye: miután a sorozat két hete Monzában elköszönt Európától az idei évre, a távol-keleti városállam utcáin tartandó villanyfényes összecsapással elkezdődik a 2012-es idény utolsó harmada.
Az egész évben kitűnően teljesítő, a nyári szünet előtt bravúrt bravúrra halmozó spanyol vezeti a világbajnokságot és tökéletesen tisztában van azzal, hogy mi vár rá és az olasz együttesre a következő néhány hétben. A ponttáblázaton 179 ponttal élen álló, a McLaren menőjét, Lewis Hamiltont 37, a Lotus-ász Kimi Räikkönent pedig 38 egységgel megelőző klasszis a helyszínen leszögezte: Szingapúr, valamint a következő két futam, Japán és Korea döntő fontosságú lesz a bajnoki csatára nézve.
„Két vagy három olyan nagydíj következik, amelyeken támadó felfogásban versenyezhetünk” – nyilatkozta 2005 és 2006 világbajnoka – „Itt, Japánban és Koreában a célunk a győzelem lesz, hogy növelhessem az előnyömet. 75 pontot lehet szerezni ezen a három versenyen, igyekszünk a lehető legtöbbet begyűjteni ezekből.”
Noha a legutóbbi három futamon a McLaren diadalmaskodott, Alonso optimista: „Magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy az autó jól teljesít majd és versenyképesek lehetünk. Ha pedig azok leszünk, meg kell ragadjuk a lehetőségeinket. Egyébként nincs rajtam semmilyen nyomás, hiszen talán én vagyok az egyetlen, aki megengedheti magának, hogy egyszer hibázzon vagy kiessen. A többiek nem, így szerintem inkább rajtuk van nagyobb teher.”
Nem kétséges, hogy a hétvége elsőszámú esélyese a McLaren: a wokingi csapat a nyári szünet óta dominál, nagy kérdés azonban, hogy mennyire befolyásolja a teljesítményt az a szűnni nem akaró - a paddockban egyébként elkönyvelt tényként kezelt – feltételezés, amely szerint a titulusra hajtó Hamilton már megállapodott a Mercedesszel arról, hogy 2013-tól náluk folytatja pályafutását.
„Nem foglalkozom semmivel, csak a tempóval” – szögezte le az üggyel kapcsolatban Hamilton, aki kőkemény bajnoki ellenfélnek tartja Alonsót. „Fernandónak elképesztő szezonja van, hihetetlenül kiegyensúlyozott a teljesítménye. Ha Spában nem úgy alakulnak a dolgai, ahogyan, már sokkal nagyobb is lehetne az előnye, hiszen azon a hétvégén sokkal gyorsabb volt, mint én. Kiváló munkát végez, de bízom benne, hogy a szezon hátralevő részében jobbak tudunk lenni nála.”
Räikkönennel kapcsolatban a kérdés szakmai berkeken belül már az, hogy képes lehet-e példátlan módon futamgyőzelem nélkül megnyerni a világbajnokságot? Az idén visszatérő finn a dobogó minden fokát megjárta már a legfelsőn kívül idén, amit azzal kompenzált, hogy zsinórban 10 futam óta rendszeresen pontokat szerez és eredményesen kíván szerepelni Szingapúrban is. Komoly lesz az érdeklődés csapattársa, Roman Grosjean iránt is, akit a Spában okozott rajtbaleset miatt eltiltottak a legutóbbi, monzai futamtól.
Mint a francia elárulta, Monzában – külső szemlélőként – sok dolgot ellesett északi kollégájától: „Mérnökeimmel megfigyeltünk néhány dolgot, amivel javulhatunk a pályán” – mondta az új fizioterapeutával erősítő pilóta. „Remek volt megfigyelni a csapatot és a két autót kívülről. Kimi roppant tapasztalt, egész hétvégén hallgattam a csapatrádióját. Láttunk pár dolgot, amit másként csinál és ezeket mi is ki akarjuk próbálni. Van pár dolog az autóján, amivel mi szenvedtünk eddig.”
Nagy kérdése a hétvégének az is, hogy mire jut a Red Bull: az energiaitalosoknak a 2010-es koreai futam óta nem volt olyan pocsék hétvégéjük, mint a monzai, ahol a kétszeres világbajnok címvédő, Sebastian Vettel és csapattársa, Mark Webber sem tudott pontot szerezni. A tandem visszacsúszott a tabella 4-5. helyére, ráadásul egyelőre nincs pontos válasz arra, hogy a Renault-nak sikerült-e megoldania a generátorral kapcsolatos égető problémát, amely például Vettel vesztét okozta Olaszországban.
„Határozottan” – felelte a Renault főmérnöke, Remy Taffin arra, hogy kérdéses-e a megoldás a generátorgondokra. „Mérnökök vagyunk és őszintének kell lennünk azzal kapcsolatban, amit csinálunk. Amíg nem bizonyosodott be, hogy a megoldás révén végig tudunk csinálni egy, két vagy három futamot, addig nem lehetünk elégedettek. Bízunk benne, hogy a generátor kibírja a futamot, de nem mondhatjuk 100 százalékosra, hogy így lesz. Dolgozunk rajta és hamarosan meglesz a megoldás.”
A nagyobb csapatok közül a konstruktőri tabella 5. helyén állomásozó Mercedes jelentős kipufogó-fejlesztést vet be Michael Schumacher és Nico Rosberg autóján, s a Sergio Perez által művelt monzai csoda után nagyon készül a hétvégére a Sauber is. Igaz, a svájci egyletnél arra számítanak, hogy a városi pályán nem lesz könnyű dolguk: „A következő hét távoli futam közül szerintem ez lesz a legnehezebb a C31-es számára, de Szingapúrban bevetjük az új aero-fejlesztéseinket, amelyek remélhetőleg némiképp javítanak majd a helyzeten és a futamon erősek lehetünk” – mondta az alakulat főmérnöke, Giampaolo Dall’Ara.
A Pirelli a sárga jelölésű lágy és piros jelölésű szuperlágy abroncsokat bocsátja a csapatok rendelkezésére Szingapúrban. Érdekesség, hogy a viadalra a Mercedes új biztonsági autót készített: az ázsiai helyszínen - ahol a Safety Carnak a verseny 2008-as bemutatkozása óta minden évben volt dolga – a csillagos márka a sirályszárnyas SLS AMG GT-változatára épült verziót veti be, amely 591 lóerejével erősebb, váltója gyorsabb és kifinomultabb, futóműve pedig az AMG Ride Control rendszernek köszönhetően sportosabb lett a korábban használt járgánynál.
A hétvége menetrendje magyar idő szerint:
Péntek:
1. szabadedzés: 12:00-13:30
2. szabadedzés: 15:30-17:00
Szombat:
3. szabadedzés: 12:00-13:00
Időmérő edzés: 15:00
Vasárnap:
Verseny: 14:00
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.