szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

A hétvégi Szingapúri Nagydíj, valamint a következő két forduló kulcsfontosságú lehet a bajnoki titulusért folytatott harcban – véli a Ferrari Forma-1-es listavezetője, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso. A riválisok fenik a fogukat a spanyolra, aki bízik a csapata képességeiben.

Péntektől Szingapúrban száguld a Forma-1 mezőnye: miután a sorozat két hete Monzában elköszönt Európától az idei évre, a távol-keleti városállam utcáin tartandó villanyfényes összecsapással elkezdődik a 2012-es idény utolsó harmada.

Az egész évben kitűnően teljesítő, a nyári szünet előtt bravúrt bravúrra halmozó spanyol vezeti a világbajnokságot és tökéletesen tisztában van azzal, hogy mi vár rá és az olasz együttesre a következő néhány hétben. A ponttáblázaton 179 ponttal élen álló, a McLaren menőjét, Lewis Hamiltont 37, a Lotus-ász Kimi Räikkönent pedig 38 egységgel megelőző klasszis a helyszínen leszögezte: Szingapúr, valamint a következő két futam, Japán és Korea döntő fontosságú lesz a bajnoki csatára nézve. 

Nagy erőkkel tréningezett csütörtökön a Ferrari legénysége
Ferrari

„Két vagy három olyan nagydíj következik, amelyeken támadó felfogásban versenyezhetünk” – nyilatkozta 2005 és 2006 világbajnoka – „Itt, Japánban és Koreában a célunk a győzelem lesz, hogy növelhessem az előnyömet. 75 pontot lehet szerezni ezen a három versenyen, igyekszünk a lehető legtöbbet begyűjteni ezekből.”

Noha a legutóbbi három futamon a McLaren diadalmaskodott, Alonso optimista: „Magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy az autó jól teljesít majd és versenyképesek lehetünk. Ha pedig azok leszünk, meg kell ragadjuk a lehetőségeinket. Egyébként nincs rajtam semmilyen nyomás, hiszen talán én vagyok az egyetlen, aki megengedheti magának, hogy egyszer hibázzon vagy kiessen. A többiek nem, így szerintem inkább rajtuk van nagyobb teher.”

Nem kétséges, hogy a hétvége elsőszámú esélyese a McLaren: a wokingi csapat a nyári szünet óta dominál, nagy kérdés azonban, hogy mennyire befolyásolja a teljesítményt az a szűnni nem akaró - a paddockban egyébként elkönyvelt tényként kezelt – feltételezés, amely szerint a titulusra hajtó Hamilton már megállapodott a Mercedesszel arról, hogy 2013-tól náluk folytatja pályafutását.

„Nem foglalkozom semmivel, csak a tempóval” – szögezte le az üggyel kapcsolatban Hamilton, aki kőkemény bajnoki ellenfélnek tartja Alonsót. „Fernandónak elképesztő szezonja van, hihetetlenül kiegyensúlyozott a teljesítménye. Ha Spában nem úgy alakulnak a dolgai, ahogyan, már sokkal nagyobb is lehetne az előnye, hiszen azon a hétvégén sokkal gyorsabb volt, mint én. Kiváló munkát végez, de bízom benne, hogy a szezon hátralevő részében jobbak tudunk lenni nála.”

Nyerhet-e újra Hamilton?
McLaren

Räikkönennel kapcsolatban a kérdés szakmai berkeken belül már az, hogy képes lehet-e példátlan módon futamgyőzelem nélkül megnyerni a világbajnokságot? Az idén visszatérő finn a dobogó minden fokát megjárta már a legfelsőn kívül idén, amit azzal kompenzált, hogy zsinórban 10 futam óta rendszeresen pontokat szerez és eredményesen kíván szerepelni Szingapúrban is. Komoly lesz az érdeklődés csapattársa, Roman Grosjean iránt is, akit a Spában okozott rajtbaleset miatt eltiltottak a legutóbbi, monzai futamtól.

Mint a francia elárulta, Monzában – külső szemlélőként – sok dolgot ellesett északi kollégájától: „Mérnökeimmel megfigyeltünk néhány dolgot, amivel javulhatunk a pályán” – mondta az új fizioterapeutával erősítő pilóta. „Remek volt megfigyelni a csapatot és a két autót kívülről. Kimi roppant tapasztalt, egész hétvégén hallgattam a csapatrádióját. Láttunk pár dolgot, amit másként csinál és ezeket mi is ki akarjuk próbálni. Van pár dolog az autóján, amivel mi szenvedtünk eddig.”

Nagy kérdése a hétvégének az is, hogy mire jut a Red Bull: az energiaitalosoknak a 2010-es koreai futam óta nem volt olyan pocsék hétvégéjük, mint a monzai, ahol a kétszeres világbajnok címvédő, Sebastian Vettel és csapattársa, Mark Webber sem tudott pontot szerezni. A tandem visszacsúszott a tabella 4-5. helyére, ráadásul egyelőre nincs pontos válasz arra, hogy a Renault-nak sikerült-e megoldania a generátorral kapcsolatos égető problémát, amely például Vettel vesztét okozta Olaszországban.

Vettel Szingapúrban vidámabb lenne, mint Monzában
Red Bull

„Határozottan” – felelte a Renault főmérnöke, Remy Taffin arra, hogy kérdéses-e a megoldás a generátorgondokra. „Mérnökök vagyunk és őszintének kell lennünk azzal kapcsolatban, amit csinálunk. Amíg nem bizonyosodott be, hogy a megoldás révén végig tudunk csinálni egy, két vagy három futamot, addig nem lehetünk elégedettek. Bízunk benne, hogy a generátor kibírja a futamot, de nem mondhatjuk 100 százalékosra, hogy így lesz. Dolgozunk rajta és hamarosan meglesz a megoldás.”

A nagyobb csapatok közül a konstruktőri tabella 5. helyén állomásozó Mercedes jelentős kipufogó-fejlesztést vet be Michael Schumacher és Nico Rosberg autóján, s a Sergio Perez által művelt monzai csoda után nagyon készül a hétvégére a Sauber is. Igaz, a svájci egyletnél arra számítanak, hogy a városi pályán nem lesz könnyű dolguk: „A következő hét távoli futam közül szerintem ez lesz a legnehezebb a C31-es számára, de Szingapúrban bevetjük az új aero-fejlesztéseinket, amelyek remélhetőleg némiképp javítanak majd a helyzeten és a futamon erősek lehetünk” – mondta az alakulat főmérnöke, Giampaolo Dall’Ara.

A Pirelli a sárga jelölésű lágy és piros jelölésű szuperlágy abroncsokat bocsátja a csapatok rendelkezésére Szingapúrban. Érdekesség, hogy a viadalra a Mercedes új biztonsági autót készített: az ázsiai helyszínen - ahol a Safety Carnak a verseny 2008-as bemutatkozása óta minden évben volt dolga – a csillagos márka a sirályszárnyas SLS AMG GT-változatára épült verziót veti be, amely 591 lóerejével erősebb, váltója gyorsabb és kifinomultabb, futóműve pedig az AMG Ride Control rendszernek köszönhetően sportosabb lett a korábban használt járgánynál.

A hétvége menetrendje magyar idő szerint:

Péntek:
1. szabadedzés: 12:00-13:30
2. szabadedzés: 15:30-17:00

Szombat:
3. szabadedzés: 12:00-13:00
Időmérő edzés: 15:00

Vasárnap:
Verseny: 14:00

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!