Kacskovics Mihály Béla

Kacskovics  Mihály Béla











Fájdalmas a gázról leválás, de nem a spórolás a megoldás
 

Fájdalmas a gázról leválás, de nem a spórolás a megoldás

Hogyan változik az energiapiac a háború hatására? Milyen jövőképe lehet az orosz gáznak kitett kelet-közép-európai országoknak? Mivel tarthatja sakkban Vlagyimir Putyin a gázon kívül ezeket az országokat, például Bulgáriát? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Budapest Fórum egyik csütörtök délelőtti előadása.


Bajban a BKV, a kormány pedig mintha nem is akarna segíteni
 

Bajban a BKV, a kormány pedig mintha nem is akarna segíteni

A főváros és a BKV 26 milliárd forintért kilincselne a kormánynál – ha lenne kinél. Ugyanis öt hónap alatt Karácsony Gergely Navracsics Tiborral tudott csupán leülni, Lázár Jánossal például nem. Egyelőre pedig azt sem tudni, hogy a kormány legalább azt az összeget kifizeti-e, amit jogszabályban előírt kötelessége volna.





Hogy jut eszébe bárkinek légitársaságot indítani idehaza válság idején? – interjú az Aeroexpress alapítójával
 

Hogy jut eszébe bárkinek légitársaságot indítani idehaza válság idején? – interjú az Aeroexpress alapítójával

Két és fél éve dolgoznak rajta, szeptember ötödikével azonban elrajtolt egy új magyar légitársaság, az Aeroexpress Regional. Gépeik az október végéig tartó tesztidőszakban Budapestet és Debrecent kötik össze Marosvásárhellyel és Kolozsvárral. Nem akarnak a nagy fapadosokkal versenyezni, egy teljesen új szegmenst céloztak be, és nagyon számítanak az államra is, hiszen felfogásuk szerint közszolgáltatást nyújtanak. Miért alapítanak a világválság kezdetén légitársaságot? Mi jön a kéthónapos tesztidőszak után? Miért pont egy karmester-orgonista csinálja meg mindezt? Interjúnk Somogyi-Tóth Dániellel.