Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Az Európai Unió szándéka szerint 2009-től el kell látni valamennyi új gépjárművet automata segélyhívó berendezéssel - döntötték el csütörtökön Brüsszelben.
Az új eCall nevű technológia lehetővé teszi azt, hogy a gépjármű helyét a GSM helymeghatározó rendszer révén azonosítani lehessen. Az eCall gombnyomásra, vagy a légzsák, esetleg az összeütközést érzékelő szenzorok hatására lép működésbe. E segélyhívó rendszer használatával lerövidül a segélyhívásra adott válasz ideje, és ez 2 ezer ember életének megmentésével járhat évente a 25 tagú unióban.
A tervek szerint 2005 végéig megállapodást kell kötni az eCAll rendszer standardizálásáról, a kiterjedt teszteléseket 2006-ben kellene befejeznie, majd 2009-ben beszerelhetik a rendszert minden új autóba. Nincs egyelőre még megoldva a kontinens bármely országában közlekedő autók helymeghatározása, sem pedig az eCall rendszer működtetésének pénzügyi oldala. A kezdeményezés része annak a törekvésnek, hogy csökkenjék az utakon életüket vesztők száma. Ez jelenleg évi 50 ezer.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.