szerző:
Infinit

Míg korábban csak a luxusautókra volt jellemző az extra felszereltség, néhány éven belül a hátsó ülésbe épített videokonzolok, a fedélzeti navigációs rendszerek, valamint a vezeték nélküli kommunikációs technológiák is széria felszerelésnek számítanak majd az autógyártók többségénél.

Egy csúcskategóriás autó processzorteljesítménye manapság az Apollo 11 űrhajó fedélzeti számítógépének kapacitását is messze meghaladja. S hamarosan ez meglehetősen általánossá válik a gyártók többségénél – állítja y a US Telematics Research Group (TRG) felmérése. A hátsó ülésbe épített szórakoztató eszközök, például DVD-lejátszók, játékkonzolok és Hi-Fi rendszerek egyre megszokottabbá válnak az amerikai gépjárművekben – mutatott rá a kutatás, amellyel kapcsolatban a BBC News Online több szakértőt is megszólaltatott. Az autógyártók azonban nem csak a szórakoztató berendezések beépítésével igyekeznek nagyobb bevételre szert tenni, hanem a rendelkezésre álló számítógépes kapacitás egyéb ésszerű és célszerű lehetőségeinek kihasználását is megcélozzák. Elképzelhető például, hogy a különböző motortípussal felszerelt modellek helyett olyan motorvezérlő szoftverrendszereket alkalmaznak majd, amelyek megszabják, hogy az adott típus milyen motorteljesítményre legyen képes.

Martin Illsley, az Accenture kutatólaboratóriumának igazgatója szerint a motorvezérlő rendszereket vezeték nélküli kommunikációs berendezésekkel kombinálhatják, amelyek akár a sebességkorlátozások betartatásában is szerepet játszhatnak. Az erre alkalmas technológia ma már rendelkezésre áll. A Leeds-i Egyetem Közlekedéstudományi Intézete például egy olyan hatéves kutatási projekt közepénél tart, amelynek célja egy intelligens sebességkorlátozó rendszer kifejlesztése. Illsley azonban úgy látja, ha majd bevezetik azt a megoldást, amelynek révén a közlekedési táblák korlátozásait feldolgozó és érvényesítő motorvezérlő rendszerek képesek lesznek a megjelölt sebességhatáron belül tartani a járművek haladását, a szabályok alkalmazásának mikéntje már nem technikai, hanem társadalmi kérdést fog jelenteni.

A General Motors OnStar nevű rendszere például a motorvezérlés, a vezeték nélküli kommunikációs rendszer és a globális helymeghatározó rendszer (GPS) mellett műszaki segítségnyújtást és egyéb szolgáltatásokat is kínál a járművezetőknek. Az OnStar 2007-re a GM Egyesült Államokban gyártott járműveinek standard felszerelése lesz.

A további újítások között olyan gyújtásszabályozó rendszerek is megtalálhatók, amelyek az autó beindítása után csökkentik a gyorsításkor keletkező káros anyagok kibocsátását. Léteznek olyan intelligens fékberendezések is, amelyek a fékpedálon levő láb mozgását figyelve vészhelyzet esetén gyorsabb fékezést tesznek lehetővé.

A fent említett rendszerek esetében lényeges szempont, hogy ezek a sofőr tudta nélkül, automatikusan működjenek. Derek Charters, a Motor Industry Research Association tanácsadója szerint a változás ütemét az ergonómiai szempontok és az innovatív megoldások vezetőkkel való megismertetése szabja majd meg.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Karrier

Újabb elbocsátás a Chrysler autógyárnál

Ötezer újabb munkahely megszüntetését tervezi 2007-ig az amerikai Chrysler autógyár. Erre szóvivőjének közlése szerint az amerikai autógyártók szakszervezetével kötött tavalyi megállapodása teremt lehetőséget.

Gazdaság

A lelassult Volkswagen sebességet vált

A legnagyobb német autóipari konszernt, a Volkswagent (VW) többmilliárd eurós költségcsökkentésre kényszeríti a járműiparban dúló kegyetlen verseny. A cég vezetője Bernd Pischetsrieder a befektetők és a befolyásos munkavállalói érdekképviseletek homlokegyenest ellenkező érdekei között vergődik.

Hivatalos: újabb rendkívüli közgyűlést tart az MTA

Hivatalos: újabb rendkívüli közgyűlést tart az MTA

"Örkény-egypercesben érezzük magunkat, csak már kényelmetlenül hosszú ideje tart"

"Örkény-egypercesben érezzük magunkat, csak már kényelmetlenül hosszú ideje tart"

És akkor Matolcsy megígérte, hogy még évtizedekig tart az új magyar aranykor

És akkor Matolcsy megígérte, hogy még évtizedekig tart az új magyar aranykor

15 percen belül végzett az összes dinoszaurusszal az aszteroida-becsapódás

15 percen belül végzett az összes dinoszaurusszal az aszteroida-becsapódás

Sikerült megmenteni a Notre-Dame elázott királyi szőnyegét

Sikerült megmenteni a Notre-Dame elázott királyi szőnyegét

A felére csökkent a szaúdi olajtermelés a dróntámadások miatt

A felére csökkent a szaúdi olajtermelés a dróntámadások miatt