szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vállalati informatikáról ír „lábjegyzeteket” Bőgel György, a KFKI Csoport stratégiai tanácsadója.

Szédítő sebességgel hódították meg az elmúlt évben a szélesebb nyilvánosságot is a blogok. A személyes naplókon és szűk körű információcserén túlnövő webnaplók (web log = blog) elérték a politikát, majd átformálták az üzleti kommunikációt. A fejlett internetes kultúrájú országokban nemcsak az informatikai és gazdasági portálokon váltak mindennapossá a személyesebb hangvételű naplóbejegyzések, számos vállalati szakértő választotta ezt az utat, hogy közzétegye gondolatait. Ehhez képest a KFKI Csoport kezdeményezése abban tér el a korábbi kísérletektől, hogy már az eredeti tervek is a kétirányú kommunikációt tűzték célul, míg a hagyományos blogok jobbára az egyoldalú közlésekre szorítkoznak.

Az „IT lábjegyzet” az alkotók szándékai szerint egy kötetlen, oldott hangvételű, de magas szintű szakmai fórum, ahova észrevételekkel, és ötletekkel épp úgy lehet fordulni, mint kérdésekkel, de éppenséggel tanácsot is lehet kérni. A blog gazdája Bőgel György széles körben ismert egyetemi oktató, a KFKI stratégiai tanácsadója.

A blog nem helyettesíti a cikkeket, vagy a mélyebb elemzéseket, de kiválóan alkalmas rá, hogy felhívja a figyelmet egy-egy problémára – mondja Bőgel György. Az „IT lábjegyzet” tehát nem klasszikus vállalati blog, hiszen nem egy cég tevékenységére, termékeire, szolgáltatásaira kívánja felhívni a figyelmet, hanem az üzleti informatika gyakran áttekinthetetlennek tűnő világában segít eligazodni. A blog azonban nem szakértői kinyilatkoztatás, a létrehozói feltétlenül számítanak a bejegyzésekhez fűzött észrevételekre, kiegészítésekre, esetleges ellenvéleményekre is.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Gazdaság

Könyvsiker lesz-e a lebuktatott londoni „prostituált” blogja?

A londoni örömlány blogja kultikus olvasmánnyá vált a weben; klienseivel töltött estéit ezrek követik, s nemrég egy könyvkiadó is szerződési ajánlattal kereste meg. Egy anonim szövegek szerzőit kutató irodalom professzor azonban állítja: a webnaplót valójában egy San Franciscó-i újságírónő jegyzi.

hvg.hu Gazdaság

Kell-e hirdetés a bloggereknek?

Nemcsak az Egyesült Államokban, hanem itthon is egyre több hirdető vet szemet a blogokra, azaz webnaplókra, amelyek személyes stílusukkal és szubjektív hangvételükkel hamarosan az internetes hirdetési piac kedvenceivé válhatnak. Feltéve, ha a bloggerek engedik.

Infinit Világ

Kína, szabadság, emberi jogok és a blogok

A kommunista párt által vezetett Kínában közel 100 millió internetező van, akik viszont csak igen korlátozott keretek között hódolhatnak a világháló nyújtotta lehetőségeknek: a külföldi oldalak letiltása, a chatszobák és a fórumok moderálása általános gyakorlatnak számít.

Golden Blog

Bloggerek Irakból

Majdnem minden Irakról szóló információ vagy hír a politikusok és a média szűrőjén keresztül jut el a nagyvilágba - állítják azok az iraki bloggerek, akik küldetésüknek tekintik, hogy naplóikban hitelesen „tudósítsanak” országukról.

Világ

Bloggerek az amerikai kampányban

Az idei amerikai elnökválasztás kampányában már komoly szerepet játszanak a blogok, internetes naplók, amelyek nemcsak a hagyományos információhoz jutást segítik, hanem hatékony eszközei a kampányfinanszírozásnak, valamint a jelöltek népszerűsítésének.