szerző:
PC Dome
Tetszett a cikk?

A sebesség megszállottainak második földalatti verzióját valóban csak időmilliomosoknak és nagyon türelmes játékosoknak ajánlott nyugodt lelkiismerettel, hiszen a városban való kóricálás kimerítő, időigényes és igazából felesleges is. Ettől függetlenül a játék hangulata fantasztikus. Tessék beszerezni egy jó minőségű kormánykereket (akinek még nem lenne), és vessük bele magunkat az éjszakai autóversenyzésbe!

Az NFS Underground 1. meglehetősen jól sikerült. Nem is volt véletlen a relatíve nagy siker. Bár az átlagosnál is gyorsabb reakcióidőt és igen nagy százalékban szerencsét igénylő játék a biztos kezű szimulátor-kedvelőknek nem jelentett felhőtlen szórakozást, de mindenképp alapműé lett az autóverseny témájú programokat kedvelők körében. Szép grafika, nagyszerű hanghatások és az arcade-jelleghez képest valósnak tűnő fizikai modellezés. Nem beszélve a tuning lehetőségekről.

A második rész játékmenete merőben eltér az elsőben megszokottétól. A sztori a következőképpen alakul: egy általunk ismeretlen város ismeretlen helyén vagyunk. Kis műholdas navigáció segít, hogy megkezdhessük a feladatok megoldását. Térképecskénk nagyítható, megjelennek rajta a különböző színű szimbólumok, amelyek közül a teli karikák a fellelhető tuning- és autóboltokat mutatják, az „üres” körök és X-ek pedig a versenyhelyszíneket tüntetik fel. Ha az adott célállomásra érkezünk, a szimbólum színének megfelelő ködben megállva és Entert nyomva beszállhatunk a versenybe, vagy beléphetünk az üzletbe. Gyakorta előfordul, hogy találunk ilyen színes ködfoltokat úgy is, hogy a térképen arra semmi nem utal. Ezek kérem rejtett versenyek, üzletek, amelyekbe szintén beléphetünk, sőt, belépésünk után a GPS is tudni fog róla.

Zsebpénz gyanánt lehetőségünk van soron kívüli, megrendezetlen versenyekre is, amelyet az általában feltűnően közlekedő és a GPS-en is megjelölt többi tuning-autóssal vívhatunk. Ezek igazi kerge-futamok. A cél az, hogy megelőzzük, és egy bizonyos távolságra elhúzzunk üldözőnktől. Kezdetben könnyű, de amikor már brutális sebességekkel repesztünk a tuning kütyüjeink segítségével – ahogy azt ellenfelünk is teszi –, akkor bizony már közel sem egyszerű a játék. Persze ez a megrendezett versenyekre is igaz, akár az új, akár a régi versenytípusokról beszélünk. Az eddigi jól ismert Sprint, Circuit (zártpályás), Drift (csúszkálás) és Drag Race (gyorsulás) mellett megjelenik a StreetX és a Downhill Drift.

A StreetX a zárt Drift-pályákon zajló autóverseny, ahol jellemzően kicsit durvább és belemenősebb versenyzők érvényesülnek Amolyan roncs-derbi, leszámítva persze az autók törését. A Downhill Drift pedig egy átlagos Drift verseny, azzal a különbséggel, hogy a nyílt utcán, forgalomban zajlik, meredek lejtőn. Új versenytípusok közé sorolandó a már említett ámokfutó verseny (Outrun), amely csak két autó között zajlik. A megrendezett versenyek pedig megszámlálhatatlanul sok helyszínen játszódnak (a város útjain változatos módon kijelölt útvonalakon), aminek az a furcsasága, hogy már-már meg sem tanulhatjuk a pályákat, amely képességünk viszont az első részben győzelemre segített minket.

Számtalan versenylehetőség, rengeteg autóval, egy hatalmas városban. Sajnos mindezekben valósághű a program. Autót vásárolhatunk, vagy kapunk a szponzorainktól. Az összes autónkat külön-külön szükséges tuningolni, majd ezekkel járhatunk versenyről versenyre, ami egyáltalán nem időkímélő program. Különösen, hogy bizonyos helyzetekben elfogynak a térképünkön feltüntetett versenyek, és akkor bizony nekünk kell találnunk valahol egy továbblépési lehetőséget. Ehhez némi idegennyelv-tudás is szükségeltetik, ugyanis SMS-ben és telefonon gyakran informálnak bennünket „barátaink” az új tuning-üzletekről, az azokban kapható dolgokról, és az eldugott versenyekről.


Karrierünk felfelé ívelésével egyenes arányban növekszik az általunk bejárható terület. A játék legelején még igazából csak egy kis városrészben furikázhatunk alap autónkkal, de ezen gyorsan túlesünk. A városban nagyon könnyű eltévedni, ahogy az ismeretlen városokban általában, így nem árt, ha mindenki gyakorolja játék közben a GPS-mód bekapcsolását, amely a célpont megadása után sarokról sarokra elnavigál bennünket célunkhoz. Tisztára mint egy jó navigátor, azzal a különbséggel, hogy nem beszél, csak egy hatalmas kék nyíl izeg-mozog a szemünk előtt. Ez főként akkor hasznos, amikor egy kis csillag jelenik meg a térképen, és miután elértük, közlik velünk, hogy el kellene jutni X helyre Y időn belül. Ha megoldjuk, mi leszünk a Z újság címlapján. Ilyenkor mindenképp érdemes a GPS-t használni. Odaérünk, lefotózzák a gyönyörű tuningolt autónkat, amelyen már hidraulikus rendszer van, karbon-géptető, Xenon lámpa, függetlenül forgó „diszkófelni” vagy épp neoncső az autó alatt.

Az optikai tuningra vonatkozó lehetőségek szinte minden képzeletet felülmúlnak: a karosszéria szinte minden elemét cserélhetjük, matricázhatjuk, stb., sőt, még autónk hifi berendezését is mi építhetjük be. A teljesítménytuning nem sokat változott az első részhez képest. A lényege ugyanaz, fokozatosan haladunk előre. Talán a gyártók sora bővült, de kétlem, hogy bármi jelentősége lenne, hogy épp Brembo, vagy más gyár fékeit tesszük a gépünkre. Annál fontosabb viszont a pályára hangolás, melyre az egyik műhelyben nyílik lehetőségünk.

Az előző kiadás ismeretében talán meg sem kell említeni a már jól megszokott hálózati opciókat és a témához illő zenét (főleg rock és hip-hop stílusú számok), amely nekem ugyan tetszik, de biztosan lesznek, akik azonnal elnémítják. Különben is, milyen autóverseny az, ahol szól a zene? A hangok egyébként nagyon jók. Kellemes turbósziszegéssel és nitrórobbanással zavarhatjuk meg szomszédjainkat a napi kötelezettségek elvégzése után.

Van pár apróság, melyek zavaróak a játékban. Először is, annyiban lehetnének reálisabbak a körülmények, hogy mondjuk hébe-hóba találkoznánk rendőrautóval, amely megfog, ha szabálytalanul közlekedünk a városban. Bár ez a megoldás a Midtown Maddness elnevezésű „őskori” Microsoft-játékban már egyszer hitelét vesztette. A másik dolog, amelyet nehezményezek, hogy akár napokig játszhatjuk a játékot, anélkül hogy kivilágosodna, vagyis folyamatosan éjszaka van. A harmadik kavics a cipőmben az állandóan visszatérő eső, ami nem lenne baj, ha vizessé/csúszóssá válnának az utak, romlanának a látási viszonyok, és nem csak annyiból állna, hogy pár idétlen vízcsík elhúz a fényszórónk előtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

PC Dome Tech

A Menny és a Pokol csatája, szerencsére csak a monitoron

A kedvező kritikák és a játék sikere után várható volt, hogy készül a Painkillerhez egy vagy akár több kiegészítő is. Az első meg is jelent annak rendje és módja szerint, a Battle Out of Hell címet kapta, és hősünk pokolból kivezető útját dolgozza fel. Az új helyszínek mellé új fegyverek és ellenfelek is járnak, valamint a multi rész is fejlődött benne. De nézzük kicsit részletesebben is a dolgokat.

hvg.hu Tech

Videójáték a csecsen háborúról

Egy munkanélküli orosz programozó számítógépes játékot szentel a csecsen háborúnak. De nem pénzt, hanem figyelmet akar szerezni.

PC Dome Tech

Jaffar ismét ringbe száll Perzsiáért

Itt a legendás Prince of Persia legújabb folytatása, a sorban az ötödik. A külső nézetéről ismert platform játékok nagy öregjének legújabb verziójában, nagyobb hangsúlyt kap a harc és a küzdelem az ellenségek pedig, az eddigieknél jobban kidolgozottak. Hát előre Jaffarral.