szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A mobil előfizetések száma februárban elérte a 8,782 milliót - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). A T-Mobile részesedése csökkent, a Pannoné és a Vodafone-é nőtt az előfizetésekből. A valóban használatban levő előfizetések száma csökkent.

Februárban az előfizetések száma 28 ezerrel emelkedett, ami 0,33 százalékos növekedés az előző hónaphoz képest. A február végi előfizetések száma 9,56 százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakának értékét.
   
A hónap végére a 100 főre jutó előfizetések száma 87-re nőtt az egy hónappal korábbi 86,7-ről, illetve a tavaly február végi 79,2-ről.
   
A Vodafone piacrészesedése az előfizetésekből februárban 19,95 százalékra emelkedett a január végi 19,93 százalékról. Nőtt a Pannon GSM részesedése 34,01 százalékról 34,08 százalékra nőtt, viszont a T-Mobile Magyarország Rt. részesedése 46,06 százalékról 45,97 százalékra csökkent egy hónap alatt.
   
A valóban működő előfizetések száma februárban 24 ezerrel, 8,171 millióra csökkent. Ez a szám tartalmazza a havi díjas vonalakat és az előre fizetett kártyák közül azokat, amelyekről az elmúlt három hónapban hívást indítottak vagy fogadtak.
   
A forgalmazásban részt vevő előfizetések száma alapján a T-Mobile Magyarország Rt. piaci részesedése 46,66 százalékról 46,37 százalékra csökkent, a Pannon GSM-é pedig 34 százalékról 34,21 százalékra nőtt egy hónap alatt. A Vodafone részesedése februárban a forgalmazásban részt vevő előfizetések számát tekintve 19,34 százalékról 19,41 százalékra nőtt januárhoz képest.
   
A három szolgáltató ügyfelei az idén februárban 4.252 szám esetében éltek a számhordozhatóság lehetőségével.
   
Az NHH szerint a számhordozhatóság tavaly májusi bevezetése óta január végéig összesen 52.614 mobilszám maradt meg úgy, hogy eközben előfizetője szolgáltatót váltott.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Harminc százalékkal nőtt a világ mobilpiaca

A mobiltelefonok világméretű eladása 30 százalékkal haladta meg tavaly a 2003. évit, elérve a 674 millió darabot - közölte a szakágazati felméréseket végző Gartner nemzetközi kutatóintézet japán részlege.