szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nihon Keizai Shinbun című japán üzleti lap szerint a Mitsubishi Heavy Industries gépipari vállalat a jövő év márciusáig befejezi egy 70-90 üléses, sugárhajtású utasszállító gép tervezését, amelynek próbarepülésére 2008-ban vagy 2009-ben kerül sor.

Japánban a 60-as években már kifejlesztettek egy 20-25 személyes turbólégcsavaros utasszállító gépet, ez lesz azonban az első sugárhajtású regionális utasszállító gép. A Mitsubishinek nem ezek az első szárnypróbálgatásai a repülőgép-gyártás területén, hiszen például a második világháborúban legtöbbet használt legendás vadászgépet, a Zerót is e cég gyártotta.

Az új sugárhajtású gép fő piaci célcsoportjaként a Mitsubishi a belföldi légi járatokat üzemeltető észak-amerikai diszkont társaságokat szemelte ki. A japán légiközlekedési szövetség számításai szerint a következő két évtizedben háromezer új 60-99 üléses utasszállító repülőgépre lesz kereslet a világpiacon.

Japán 2003-ban indította nemzeti légiközlekedési programját 463 millió dolláros támogatással, melynek felét az állam vállalta magára, a másik felét pedig magánvállalatok finanszírozzák.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Tovább nőtt a Mitsubishi Motors vesztesége

A hazai és az észak-amerikai értékesítés csökkenése miatt a japán Mitsubishi Motors Corp. autógyár az első üzleti félévében 146,16 milliárd jenes adó utáni veszteséget könyvelhetett el.