szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az MM Research Institute piackutató a meredek visszaesést Japánban a viszonylag magas 2003-as bázisnak tulajdonítja, amit a kamerával felszerelt készülékek rohamos terjedése és a készülékcserék idéztek elő.

A március 31-én zárt tavalyi pénzügyi évben a mobiltelefonok értékesítése - leszámítva a mobil rendszereszközökét - 12,2 százalékkal 43,97 millióra csökkent Japánban.

A gyártók közül a Sharp és a Sanyo kivételével mindegyik forgalma csökkent. A legtöbb készüléket a NEC adta el 8,17 millió darabos forgalommal, a második helyen pedig a Panasonic Mobile Communications állt 7,60 millióval. 

A piackutató intézet szerint az idén 1,7 százalékkal 44, 70 millióra emelkedik a készülékek értékesítése a harmadik generációs technológia terjedésével párhuzamosan.
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Mobilpiac: egyre több az "alvó" előfizetés

A mobil előfizetések száma februárban elérte a 8,782 milliót - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). A T-Mobile részesedése csökkent, a Pannoné és a Vodafone-é nőtt az előfizetésekből. A valóban használatban levő előfizetések száma csökkent.