A szóban forgó Wollemei fenyő a dinoszauruszok korából származik, s példányai 200 millió évvel ezelőtt kifejezetten közönségesnek számítottak.

Sir David Attenborough.
Romantikus
változatlanság
Sir David Attenborough, az ismert brit természettudós közreműködésével ültették el Londonban a Kew Gardensben azt a Wollemei fenyőt, amelynek már évmilliókkal ezelőtt el kellett volna tűnnie a föld színéről. De a szívós nyitvatermő túlélte az évmilliók viharait, mígnem 1994-ben egy ausztrál nemzeti park alkalmazottja, David Nobel rá nem talált.

A felfedezés meglepte a botanikusokat, akik biztosra vették, hogy ez a növény már csak kövületeiben létezik. „Csodálatos és izgalmas felfedezni egy ilyen ritka túlélőt az ősi múltból. Azt hiszem romantikus, ha valami átvészel 200 millió évet változatlanul” – kommentálta az esetet Attenborough.

Tony Kirkham a Kew Arborétum vezetője azon kevesek egyike volt, akik természetes élőhelyén az ausztráliai Blue Mountins-on láthatta a fenyőt, úgy vélte, hogy olyan ez, mintha egy élő dinoszauruszra bukkantak volna a világ egy eldugott csücskében. Nos ennek a növényi dinónak egy példányát most már Londonban is meg lehet tekinteni – jelentette az AFP francia hírügynökség.

Kult

Dinoszaurusz-kiállítás Budapesten

A kormány egymilliárd forintos állami kezességvállalással segíti a magyarországi, Tollas Dinoszauruszok című dinoszaurusz-kiállítás megvalósulását - közölte a kormányszóvivő a kabinet ülése után.

Hét nap

TOLLAS DINOSZAURUSZOK

Egymilliárd forint értékben vállalt kezességet a kormány a Magyar Természettudományi Múzeum legújabb kiállítására...

Világ

Alvó dinoszauruszt találtak Kínában

Kínában 130 millió éves, alvó dinoszaurusz maradványaira bukkantak a tudósok. A kétlábú dínó kiemelkedő értékű maradványát mellső végtagja alá dugott fejjel találták meg, a Kínai Tudományos Akadémia szakértője szerint az állatot álmában, hirtelen érhette a halál.

34 halott, 600 sérült: erős földrengés volt Indonéziában