szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

Az angol PanLogic piackutató-cég egyik legújabb vizsgálatában a 35-45 évesek internethez való viszonyát próbálta feltérképezni, és arra a megállapításra jutott, hogy azt alapvetően befolyásolják a családban lévő gyermekek.

A felmérés szerint – amelyet a BBC portálja idéz – a számítógépet és az internetet a gyermekek java része a szülők által szívesen látott, ám összességében meglepő cél érdekében használja: a házi feladatok elkészítésére. Ma Angliában az általános iskolások 88 százaléka használja otthonában világhálót, a 11-18 éves korosztályban pedig ez az arány 95 százalék. A felmérés ugyanakkor rámutat, hogy a gyermekek egy része önállóan képes végigvinni online vásárlási folyamokat is. Az internet a gyermekkor szerves részévé vált, domináns szereplőjévé lett a fiatalok életének. A felhasználói ismeretek növekedésével azonban egyre nagyobb veszélyek is leselkedhetnek rájuk, amiket nehéz elkülöníteni a biztonságos tartalomtól, folyamatoktól.

Érdekes, hogy a szülők (azaz többségükben 35-45 év közötti felnőttek) harmada nyilatkozott úgy, hogy noha az internetkapcsolatot gyermeke miatt vásárolta, már ő sem lenne meg nélküle. A felmérés szerint az internettel egyre magabiztosabban bánó nők között kétféle típust különíthetünk el. Az egyik – és a lassan többségbe kerülő – úgynevezett „menedzser anyuka", aki bankügyeit és a bevásárlások jó részét is online intézi, szemben a „közömbös" anyukák csoportjával, akik számára nem képezi a mindennapok részét az internet. Az apukák között a legtöbben a mindenféle technikai kütyükhöz vonzódó csoportba tartoznak, a legújabb eszközöket, technikai újításokat mindig lelkiismeretesen beszerzik.

A felmérést végzők szerint egyre gyakoribb a fordított szocializáció, azaz sok középkorú gyermekétől tanulja meg az internetes lét alapvető fogásait.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

reuters Tech

Fékevesztett kínai internetpenetráció

Százhúsz millióra nőhet az év végéig a kínai internet felhasználók száma, a gyorsan növő PC eladásoknak és az internet csatlakozások gyarapodásának köszönhetően.

Gazdaság

Eljött az internetes hirdetések ideje

Tavaly 60 százalékkal, 635 millió fontra nőttek a nagy-britanniai internetes hirdetési bevételek. Ez a reklámforma jelenleg a szigetország teljes hirdetési szektorának mintegy 4 százalékát fedi le – közölte nemrégen a brit reklámszövetség.

MTI Tech

Alacsony nálunk az internet-használat

Magyarországon a lakosság 28 százaléka, a vállalatok 78 százaléka használta rendszeresen az internetet - tavaly év eleji adatok alapján. Magyarország mindkét adattal az Európai Unió sereghajtói közé tartozik, derül ki a témáról pénteken Brüsszelben közzétett 25 országos statisztikából.