szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az IBM pár napja megrendezte az online játékiparról szóló világméretű webkonferenciát. A szakmai fórumra azért van szükség, mert az elektronikus játékokkal való szórakoztatás az utóbbi időben jelentős iparággá nőtte ki magát.

Játékháború. Interaktív együttműködés
a növekedésért
© PC Dome
Az interaktív szórakoztatóipar páratlan forgalomnövekedést mutatott az elmúlt időszakban. Elemzők becslése szerint a hagyományos PC-, videó- és hordozható játékok hardver és szoftverforgalma 2009-re várhatóan meghaladja a 31,6 milliárd dollárt, az online játékpiacé pedig a 9,8 milliárdot. Az évtized végére az interaktív szórakoztatás bevételei mindenképpen meghaladják az 50 milliárd dolláros álomhatárt. A hagyományos médiabirodalmak is elkezdtek belépni erre a területre, a technológiai vállalatok közreműködése pedig elengedhetetlen, az online játékok által megkövetelt számítástechnikai kapacitás és biztonság megvalósításához.

Az IBM e folyamatokat látva, s centrális piaci helyzetét kihasználva úgy döntött, hogy a játékok fejlesztőit és gyártóit, a kis kreatív cégek szakembefreit, összehozza a médiaipar nemzetközi szakértőivel, hogy lehetőséget teremtsen az online játékok bevezetését, menedzselését és terjesztését közvetlenül érintő kérdések megvitatására. Az első páneurópai virtuális játékfórum célja az volt, hogy megindítsa és ösztönözze a párbeszédet a világ vezető szakértői és az európai játékszakemberek között.

Ez a konferencia csak az első volt a sorban, hiszen az IBM három havonta megrendezi majd a Virtual Game Event világméretű internetes konferenciát az iparágat vezető cégek fejlesztőinek, menedzsereinek közreműködésével, akik megosztják tudásukat, tapasztalataikat, jövőképüket európai kollégáikkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Associated Press Monitor

Megjelent a videojáték-konzolok új generációja

A Microsoft és a Sony a múlt héten csaknem egyszerre mutatta be legújabb videojáték-konzolját. Ezeknél már kötelező a széles sávú internetkapcsolat, a minél élethűbb grafikáról pedig a hét-nyolc évvel ezelőtti szuperszámítógépekével vetekedő műveleti sebesség gondoskodik.

Infinit Tech

Videojátékkal segíthetsz a világ szegényein

Az ENSZ Világélelmezési Programja a számítógépes játékok segítségével kívánja mind több olyan tehetősebb emberhez eljuttatni üzenetét, akik tehetnek valamit nyomorult helyzetben lévő embertársaikért.