szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

Elkészült a népszerű Pacman játék emberi platformon "futtatható" verziója. A játékosok egy speciális szemüveg segítségével virtuális világba kerülnek át, ahol ők a főhősök. Tron feléled?

Szingapúri játékfejlesztők készítették el azt a hordozható számítógépet, amelynek segítségével a játékosok egyaránt felvehetik Pacman vagy akár valamelyik üldöző szellem szerepét is – írja a BBC News. A hordozható számítógépet a fejre lehet illeszteni, mint egy head-setet, e mellé jár a speciális szemüveg. A számítógép virtuális világot vetít a játékos szeme elé, mintegy szűrővel bővítve a környező világot. A játékos egyszerre látja valódi környezetét és a szerkezet segítségével az erre rávetített "bekebelezendő" golyókat, vagy elfogandó és megsemmisítendő Pacmant, attól függően, hogy a játékos melyik oldalt választja.

A kapcsolattartás a játékosok számítógépei között egy központi szerver segítségével történik. Ez a számítógép egyezteti össze a játékosok mozgását, eredményeit, a megjelenítendő képeket. A játékosok és a központ között drótnélküli kapcsolat működik folyamatosan, a fejlesztők gyakorlatilag minden drótnélküli technológiát alkalmaztak: WI-FI, Bluetooth, GPS, stb. A tesztjáték során egy 70x70 méteres kockán belül a játék kiválóan működött, négy játékossal körülbelül 10-20 percig tartott egy játék.

A szerkezet fejlesztői: Adrian David Cheok és csapata, a Mixed Reality Lab, a Szingapúri Nemzeti Egyetemről. Saját bevallásuk szerint a legnagyobb kihívás a valódi világ és a virtuális világ összehangolásában rejlett. Tökéletesen nem is lehet megoldani a feladatot, de a játékélmény eléréséhez nem is szükséges.

Az azonban egyelőre kiküszöböletlen probléma, hogy a GPS helymeghatározók pontossága 10-20 méteren belüli, ami más esetekben, például egy személy, helyszín vagy autó keresésénél bőven elegendő, de e játék esetében nem. Ezért ezeknek a szerkezeteknek a finomítására törekednek a jövőben.

A teljes rendszer 10-20 ezer dollár közötti összegért vásárolható meg. Ha beválik és lecsapnak rá a játékfejlesztő, illetve forgalmazó cégek, várhatjuk a Pacman-nél összetettebb félvirtuális játékok özönét is…

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Mozi TOP 10 Budapest

Vígjátékok az élen

Két vígjáték osztozik az első két helyen, a Vejedre ütök stabilan vezet, nyomában a magyar Le a fejjel! liheg - százegy nézővel lemaradva. A Sorstalanság még mindig az első tízben, amint Közelebb is. A budapesti mozik 140 ezres összesített nézőszámot és közel 129 milliós összforgalmat produláltak.

Infinit Tech

Videojátékkal segíthetsz a világ szegényein

Az ENSZ Világélelmezési Programja a számítógépes játékok segítségével kívánja mind több olyan tehetősebb emberhez eljuttatni üzenetét, akik tehetnek valamit nyomorult helyzetben lévő embertársaikért.

MTI/hvg.hu Kult

Stratégiai játék a 48-as forradalomról

Akár meg is nyerhetik az 1848/49-es szabadságharcot - legalábbis az interneten - azok a diákok, akik vállalkoznak a forradalom eseményei, csatái köré felépített online játékra, amelyet az oktatási tárca vezetője mutatott be csütörtökön Budapesten.

Associated Press Monitor

Megjelent a videojáték-konzolok új generációja

A Microsoft és a Sony a múlt héten csaknem egyszerre mutatta be legújabb videojáték-konzolját. Ezeknél már kötelező a széles sávú internetkapcsolat, a minél élethűbb grafikáról pedig a hét-nyolc évvel ezelőtti szuperszámítógépekével vetekedő műveleti sebesség gondoskodik.

hvg.hu Tech

IBM: Robbanás előtt az online játékipar

Az IBM pár napja megrendezte az online játékiparról szóló világméretű webkonferenciát. A szakmai fórumra azért van szükség, mert az elektronikus játékokkal való szórakoztatás az utóbbi időben jelentős iparággá nőtte ki magát.