szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

Elkészült a népszerű Pacman játék emberi platformon "futtatható" verziója. A játékosok egy speciális szemüveg segítségével virtuális világba kerülnek át, ahol ők a főhősök. Tron feléled?

Szingapúri játékfejlesztők készítették el azt a hordozható számítógépet, amelynek segítségével a játékosok egyaránt felvehetik Pacman vagy akár valamelyik üldöző szellem szerepét is – írja a BBC News. A hordozható számítógépet a fejre lehet illeszteni, mint egy head-setet, e mellé jár a speciális szemüveg. A számítógép virtuális világot vetít a játékos szeme elé, mintegy szűrővel bővítve a környező világot. A játékos egyszerre látja valódi környezetét és a szerkezet segítségével az erre rávetített "bekebelezendő" golyókat, vagy elfogandó és megsemmisítendő Pacmant, attól függően, hogy a játékos melyik oldalt választja.

A kapcsolattartás a játékosok számítógépei között egy központi szerver segítségével történik. Ez a számítógép egyezteti össze a játékosok mozgását, eredményeit, a megjelenítendő képeket. A játékosok és a központ között drótnélküli kapcsolat működik folyamatosan, a fejlesztők gyakorlatilag minden drótnélküli technológiát alkalmaztak: WI-FI, Bluetooth, GPS, stb. A tesztjáték során egy 70x70 méteres kockán belül a játék kiválóan működött, négy játékossal körülbelül 10-20 percig tartott egy játék.

A szerkezet fejlesztői: Adrian David Cheok és csapata, a Mixed Reality Lab, a Szingapúri Nemzeti Egyetemről. Saját bevallásuk szerint a legnagyobb kihívás a valódi világ és a virtuális világ összehangolásában rejlett. Tökéletesen nem is lehet megoldani a feladatot, de a játékélmény eléréséhez nem is szükséges.

Az azonban egyelőre kiküszöböletlen probléma, hogy a GPS helymeghatározók pontossága 10-20 méteren belüli, ami más esetekben, például egy személy, helyszín vagy autó keresésénél bőven elegendő, de e játék esetében nem. Ezért ezeknek a szerkezeteknek a finomítására törekednek a jövőben.

A teljes rendszer 10-20 ezer dollár közötti összegért vásárolható meg. Ha beválik és lecsapnak rá a játékfejlesztő, illetve forgalmazó cégek, várhatjuk a Pacman-nél összetettebb félvirtuális játékok özönét is…

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Mozi TOP 10 Budapest

Vígjátékok az élen

Két vígjáték osztozik az első két helyen, a Vejedre ütök stabilan vezet, nyomában a magyar Le a fejjel! liheg - százegy nézővel lemaradva. A Sorstalanság még mindig az első tízben, amint Közelebb is. A budapesti mozik 140 ezres összesített nézőszámot és közel 129 milliós összforgalmat produláltak.

Infinit Tech

Videojátékkal segíthetsz a világ szegényein

Az ENSZ Világélelmezési Programja a számítógépes játékok segítségével kívánja mind több olyan tehetősebb emberhez eljuttatni üzenetét, akik tehetnek valamit nyomorult helyzetben lévő embertársaikért.

MTI/hvg.hu Kult

Stratégiai játék a 48-as forradalomról

Akár meg is nyerhetik az 1848/49-es szabadságharcot - legalábbis az interneten - azok a diákok, akik vállalkoznak a forradalom eseményei, csatái köré felépített online játékra, amelyet az oktatási tárca vezetője mutatott be csütörtökön Budapesten.

Associated Press Monitor

Megjelent a videojáték-konzolok új generációja

A Microsoft és a Sony a múlt héten csaknem egyszerre mutatta be legújabb videojáték-konzolját. Ezeknél már kötelező a széles sávú internetkapcsolat, a minél élethűbb grafikáról pedig a hét-nyolc évvel ezelőtti szuperszámítógépekével vetekedő műveleti sebesség gondoskodik.

hvg.hu Tech

IBM: Robbanás előtt az online játékipar

Az IBM pár napja megrendezte az online játékiparról szóló világméretű webkonferenciát. A szakmai fórumra azért van szükség, mert az elektronikus játékokkal való szórakoztatás az utóbbi időben jelentős iparággá nőtte ki magát.