A 41 fényévnyire, a Hajófar (Puppis) csillagképben található csillag bolygóit az Európai Déli Csillagvizsgáló (ESO) egy chilei távcsöve észlelte.

Egy, a Nappal "szomszédos" csillagnak a miénkhez hasonló bolygórendszere van. A mostani felfedezés a három bolygóra vonatkozik, a szóban forgó csillagot már régóta ismerik. A HD 69830-as sorszámot viselő csillag szabad szemmel is látható a Földről az égbolton.

A HD 69830 hasonlít a mi Napunkhoz, a NASA amerikai űrügynökség "Spitzer" űrtávcsöve még egy, a mi naprendszerünkéhez hasonló aszteroidövet is észlelt ott korábban. A három most felfedezett bolygó egyikén még víz is lehetséges, méghozzá nem jég formájában, hanem cseppfolyós állapotában - áll az Európai Déli Csillagvizsgáló jelentésében.

Az ESO tizenegy európai ország (tíz EU-tagállam és Svájc) közös csillagászati kutatóintézménye. Főként Chile területén működtet csillagvizsgálókat (innen nevében a déli jelző), központja azonban a München melletti Garchingban van.

Tűzforró bolygót fedeztek fel a Naprendszeren túl

Újabb, különös tulajdonságokkal rendelkező Naprendszeren kívüli bolygót fedeztek fel a marseille-i asztrofizikai központ francia és svájci munkatársai - közölték szerdán az intézet illetékesei.

Új bolygót fedezek fel egy chilei csillagvizsgálóban

Svájci és francia csillagászok egy naprendszerünkön kívüli új bolygót fedeztek fel a chilei La Sillában működő European Southern Obserevatory-ban (ESO). A bolygó 17-szer olyan nagy mint a Föld, és nagysága a Neptunéval azonos.

Egy hét múlva bolygó körüli pályán a Venus Express

A Venus Express európai űrszonda több mint 400 millió kilométeres űrutazás után a Vénusz bolygó közelébe ért és megkezdte a manőverezést, hogy egy hét múlva, április 11-én bolygó körüli pályára állhasson.

Erőszakosan imádkozni akaró palesztinokat vettek őrizetbe Jeruzsálemben