szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavalyi év során megjelent weboldal mára a piacvezető online videoportállá nőtte ki magát, s piaci részesedése eléri a 60 százalékot, egyelőre azonban még nem tudják, miből tartják majd fenn a szolgáltatást.

A Sydney Morning Herald cikke szerint a főleg vicces, jellemzően házi készítésű rövidfilmekre specializálódott YouTube egyelőre azon dolgozik, hogy bevételi forrássá alakítsa az egyre népszerűbb oldalt. A Hitwise online audit cég adatai szerint az oldalbnak az Egyesült Államokban 29 százalékos a piaci részesedése a multimédiás szórakoztatóipar területén.

Szintén a Hitwise adatai szerint a News Corporation tulajdonában álló MySpace közösségi oldal 19 százalékkal a második, míg a Yahoo, az MSN, a Google és az AOL 3-5 százalékot hasítottak ki az online videoszolgáltatások piacából. Júniusban nem kevesebb, mint 2,5 milliárd felvételt töltöttek le az alig valamivel több mint 30 alkalmazottat foglalkoztató YouTube-ról. A felhasználók ma már naponta 65 000 rövid klipet töltenek fel, ez 15 000-rel több, mint májusban.

A Nielsen NetRatings statisztikái szerint a fiatal cég weboldalát havonta közel húszmillió egyéni látogató keresi fel.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Gondűzés helyett sokkhatás az interneten

Inkább sokkoló, mintsem gondűző az erre a névre hallgató apartmanház honlapja. A hvg.hu honlapszakértője többek között hiányolta az oldalról az alapinformációkat, ugyanakkor megtévesztőnek talált néhány fölösleges kiemelést. Hogy mit kellett volna másképp, megtudhatjuk Pécsi Ferenc honlapkritikájából.

hvg.hu Tech

Az internetezők érzéseire vadászik egy weboldal

A We Feel Fine projekt létrehozói kíváncsiak, mit éreznek nap mint nap az interneten szörfözők és a bloggerek. Ennek szondázására elkészítettek egy weboldalt, amely automatikusan megkeresi és regisztrálja az ilyen tartalmú mondatokat a hálón.