szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Google törekvései és az Európai Unió trösztellenes ügyvédei miatt amúgy is aggódó szoftvercégnek most újabb rivális miatt fájhat a feje. A hipermarketlánc nemsokára megjelenő, olcsó szoftvereivel próbál kihasítani egy szeletet a szoftverpiacból.

A Sydney Morning Herald értesülései szerint a világ második legnagyobb, egyben legtöbb profitot termelő hipermarket-óriása, a Tesco Londonban bejelentette, hogy rövidesen megkezdi fogyasztói és kisvállalkozások számára fejlesztett szoftvereit, amelyeket a Microsoft árainak tizedéért kínál majd.

A bejelentés azt követően történt, hogy a Melbourne-i székhelyű, internetes telefonálással foglalkozó Freshtel IP-telefóniát (VoIP) lehetővé tévő szoftvere és készülékei megjelentek a Tesco saját márkaneve alatt. A hipermarketláncnak mintegy hat százalékos tulajdonrésze van a Freshtelben.

A Tesco jelenleg 1800 áruházat üzemeltet Nagy-Britanniában, emellett 12 további országban van jelen, s mintegy egymilliárd fontnyi éves profitot fog bejelenteni ezen a héten.

A cég szoftverportfóliója a jövő év elején jelenik meg, s hat terméket fog tartalmazni, köztük egy irodai szoftvercsomagot, antivírus programot, képmainpuláló és DVD-író szoftvert egyaránt. A cég állítása szerint mindegyik alkalmazás kompatibilis lesz a Windowsos környezettel.

A londoni Sunday Telegraph című újság szerint az olcsó szoftverek kevesebb, mint 20 fontba – 8 ezer forint – kerülnek majd, szemben a Microsoft többtízezres áraival.

A Tesco egyik vezetője, Daniel Cook a sajtó londoni képviselőinek elmondta, a számítógépes hardverek manapság igen olcsók, ezzel szemben a szoftverekhez jellemzően csupán jelentős összegekért lehet hozzájutni.

“Kicsi a választék és magasak az árak” – magyarázta Cook. “Ezen szeretnénk változtatni.”

A Tesco a Freshtelhez hasonlóan megállapodott a Formjet nevű céggel, a szoftverek kifejlesztésére és szolgáltatására.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az amerikai piacra igyekszik a Tesco

A brit Tesco áruházlánc azt tervezi, hogy 2007-ben megnyitja első áruházát az Egyesült Államokban, várhatóan a nyugati parton. Nagy-Britannia vezető áruházi lánca évente 250 millió fontot (436 millió dollárt) szán az amerikai terjeszkedésre.

hvg.hu Gazdaság

Megtévesztette a fogyasztókat a Tesco

Egyes Tesco áruházakban nem voltak kaphatóak a meghirdetett termékek, az árcsökkennéssel kapcsolatban is megtévesztően tájékoztatták a fogyasztókat, illetve az sem volt igaz, hogy csak a Tescóban kapható az így hirdetett termék. A GVH 36 millió forintra bírságolta a céget.