szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Brit közegészségügyi szakértők szerint be kéne tiltani az italcégek szponzori tevékenységét a sportban.

Az Addiction nevű folyóiratban a Manchesteri Egyetem kutatói, élükön Kerry O'Briennel, azt állítják, hogy a sportreklámok közül az italcégek hirdetései rossz színben tüntetik fel az egész szponzorált tevékenységet.

Ám nemcsak a sportra általában vetnek rossz fényt az alkoholgyártók, hanem az egyes sportolók egészségét is károsítják, mivel a szponzoráció során esetenként ingyenes italfogyasztást biztosítanak a játékosoknak, atlétáknak. ez viszont már kifejezetten károsítja is az érintettek egészségét a manchesteri kutatók szerint.

Számos sportolónál például alkoholproblémákhoz vezetett az ingyenes "italkimérés" - ez egy hasonló témájú korábbi tanulmányból is kitűnt. Éppen ezért O'Brien szerint inkább adóemelésre lenne szükség, és a szeszes italok után befizetett közterhekből általános sportalapokat kéne létrehozni, és így finanszírozni a játékosokatés az atlétákat.

A szeszipar természetesen elutasítja O'Brien állításait a New Scientist beszámolója szerint. Ám O'Brien azt állítja: az iparnak kéne bizonyítania, hogy az alkoholreklámok nem ártanak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!