szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

A tesztszárnyalást videóra vették, és tanúja volt a nemzetközi repülési szövetség egy tisztségviselője is.

A tesztszárnyalást videóra vették, és tanúja volt a nemzetközi repülési szövetség egy tisztségviselője is. A diákok önhajtásos repülőjének neve: Snowbird (Fenyőpinty). Tömege mindössze 40 kiló, szárnyainak szélessége viszont 32 méter - akár egy utasszállító nagygépnek. Pilótája lábbal hajtja a szárnyakat verdesésre bíró mechanikát. Hogy a Fenyőpinty felemelkedhessen a földről, vontatóautóra van szükség, ám utána megy "magától", pontosabban pilótájától.
   
Mozgása kissé részeg madáréra hasonlít. A bemutatórepülésen 145 métert szállt a madárember, átlagsebessége 25,6 kilométer volt óránként. (Összehasonlításul: a repülés úttörői, a Wright fivérek 12 másodpercet repültek és 37 métert tettek meg első légi bemutatójukon, 1903-ban.) A landolást ugyanakkor megsínylette a Pinty: megsérült, annyira, hogy azóta is a földre kényszerül, ami másfél hónapot jelent, mivel a bemutató még augusztus elején volt, ám csak most szerepelt a repülés filmfelvétele híradókban.
   
A kanadai diákok nagykapacitású számítógépet is használtak Pintyük megtervezéséhez. Pusztán emberi erővel hajtott repülők már 1977 óta vannak, de azok légcsavarosak és pedállal kell tekerni, azaz egyfajta légbiciklik - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!