szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy új kutatás eredményei szerint, ugyan Mark Zuckerberg közösségi hálózata a legnépszerűbb tartalommegosztó oldal, azonban a Twitter mikroblogon megjelenő linkek esetében több mint hatszoros az aktivizálódó felhasználók aránya.

A Fast Company értesülései szerint meglepő eredményekkel zárult a SocialTwist nevű marketingcég internetes megosztási szokásokat vizsgáló kutatása, amelynek keretében több mint egymillió üzenetet vizsgáltak meg, amelyet a Tell-a-Friend nevű ajánló alkalmazás segítségével osztottak meg egymással az internetezők.

Az eredményekből kiderül: a közösségi hálózatok használata 10 százalékkal gyarapodott tavaly óta, míg az itt megosztott tartalmak átkattintási aránya 16 százalékkal növekedett. Ennek ellenére a kutatók megállapították, hogy még mindig az e-mail vezeti a tartalmakat ajánló eszközök listáját, 55 százalékos részesedéssel.

Ennek ellenére az átkattintás (tehát az adott link tényleges meglátogatása) terén jóval hatékonyabbak a közösségi hálózatok, amelyek az összes átkattintás 60 százalékát generálják. Az egyes oldalak közül természetesen a Facebook csaknem egyeduralkodónak számít 78 százalékos részesedésével, azonban a többi oldal használati aránya is növekvőben van: meglepetésre a MySpace végzett a második helyen 14,5 százalékkal, míg a Twitter tartja 5 százalékos részesedését.

A mikroblog bizonyult egyébként a leghatékonyabbnak az átkattintásokat illetően: míg a Facebook átlaga 2,87 átkattintás, a Twitter 19,04-gyel magabiztos győzelmet aratott ebben a statisztikai kategóriában.

Ez rendkívül jó hír a cég számára, amely eddig a szponzorált üzenetekből tartotta fenn magát, amelyért a cégek napi százezer dollárt fizettek ki. Az adatok fényében azonban nem véletlen a Twitter új vezérigazgatójának, Dick Costolo-nak tegnapi bejelentése, mely szerint: „megfejtettük a reklámozás legújabb formájának a titkát és megütöttük a főnyereményt”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Napi merítés

Miért éri meg a Twittert használni?

Miért jó, ha használjuk a Twittert? Miért kell vért izzadnunk, hogy sok követőt szedjünk össze? Hogyan térül meg a csiripelésbe fektetett energia? A Médiablog egy tanulmányt mutat be, amely ezekre a kérdésekre adja meg a válaszokat.

MTI Tech

Elküldték a húszmilliárdodik Twitter-bejegyzést

Elküldték a húszmilliárdodik Twitter-üzenetet vasárnap Japánban; a jelentős mérföldkőnek számító bejegyzést egy GGGGGGo_Lets_Go nevű, baseballrajongó felhasználó tette vasárnap hajnali 00:44-kor, amikor Közép-Európában még szombat kora este (17:44) volt.

hvg.hu Napi merítés

Megújul a Twitter

Tavaly a Facebook twitteresedett inkább, de úgy tűnik, 2010-re a Twitternél is jobbnak látták, hogy - egy kicsit a Facebook nyomdokain - valódi médiaszájttá varázsolják a mikroblogolást - olvasható a Webisztán blogon.