szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A történelem során először csökkent az okostelefonok eladása éves viszonylatban. A március végével záródott három hónapban az értékesítés 3 százalékkal zsugorodott az egy évvel korábbihoz képest – közölte a Strategy Analytics.

A piackutató cég adati szerint az első negyedévben 334,6 millióra mérséklődött az okostelefon-készülékek értékesítése az egy évvel korábbi 345 millióról, elsősorban a feltörekvő országok, köztük Kína keresletcsökkenése miatt.

A Strategy Analytics kimutatásai szerint a Samsung maradt a világ vezető okostelefon-gyártója az első negyedévben. Ugyanakkor értékesítése 4,5 százalékkal 79 millió készülékre esett. A Samsung piaci részesedése 23,6 százalékra zsugorodott a negyedévben az egy évvel korábbi 24 százalékról.

Az első táblázat az eladott (millió) darabszámot, a második a piaci részesedést mutatja.
Strategy Analytics

A dobogó második helyén továbbra is az Apple áll, 51,2 millió eladott telefonkészülékkel, ami 16 százalékos zuhanás éves összevetésben. Az Apple piaci részesedése 17,7 százalékról 15,3 százalékra csökkent. (Csak emlékeztetőként: az iPhone-eladások a történelem során most először csökkentek.)

A harmadik legnagyobb, 8,5 százalékos piaci részesedést a Huawei tudhatja magáénak. (Legújabb csúcstelefonjukat éppen most teszteltük.) Ugyancsak kínai a negyedik helyen álló OPPO, 4,6 százalékos részesedéssel és az ötödik Xiaomi, amelynek 4,4 százalékos volt a piaci hányada.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!