szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelek szerint a Google is jobbnak látja, ha a "lájkok" számát a korábbinál diszkrétebben kezeli.

Április végén derült ki, hogy egy igen fontos változtatást tesztel az Instagram: "eltűnhetnek" a lájkok a képmegosztó szolgáltatásból. A felhasználók érdekeit szolgáló változással azt szeretnék, ha a követők a megosztott tartalomra figyelnének, és nem arra, hogy a posztot hányan kedvelték. (A lájkok ugyanakkor csak vizuálisan tűnnek/tűntek el, a képek feltöltője továbbra is látja azokat.)

A jelek szerint az elgondolás a Google-nek is megtetszett, a YouTube fejlesztői ugyanis bejelentették: ők is hasonló változtatást terveznek a videomegosztó platformon. A cég közlése szerint a feliratkozók számát "tüntetnék" el:

  • 1000 feliratkozó alatt a pontos számot,
  • 1000 feliratkozó felett viszont csak kerekített értéket

mutatna a rendszer. A tervek szerint 2019 augusztusában vezetnék be a változtatást.

Hogy mindez milyen hatással lesz majd a platformra, egyelőre nem lehet tudni. Bizonyos szempontból viszont már most is csak egy kerekített adatot láthatunk, így a változtatás minden bizonnyal a profiloldali megjelenítésre vonatkozik.

A YouTube 2017 elején eszközölt olyan változtatást, ami az 1000 feliratkozós határhoz kapcsolódik: megvariálták a hirdetési rendszert, így csak azok a csatornák részesülhetnek a cég reklámbevételeiből, amelyek elérik ezt a határt. Hogy milyen stratégia mentén lehet nulláról elérni az 1000 feliratkozót, arról itt írtunk korábban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!