szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Két új hirdetéstípust vezet be a YouTube, még a videók szüneteltetésekor is hirdetésekkel találkozhatunk majd.

Még csak néhány napja derült ki, hogy rendkívül szigorú módon lép fel a YouTube a reklámblokkolók ellen: egyszerűen nem fognak elindulni a videók, amíg ki nem kapcsoljuk a reklámok megjelenítését letiltó programot.

Már akkor is sok felhasználó panaszkodott az online fórumokon arra, hogy az elmúlt években sokkal több lett a reklám a videós platformon, és most kiderült: még több érkezik.

A YouTube ugyanis most két, ezúttal az okostévéken működő appot érintő új hirdetési formátumot jelentett be. Ezek egyike egy új, 30 másodperces, nem átugorható formátum, amit a legnépszerűbb videók elé fog beszúrni a platform – írja a 9to5Google.

Ez az eddigi két, egyenként 15 másodperces reklám helyett – amiből a másodikat már néhány másodperc eltelte után át lehetett ugrani – egyet lehet majd látni, és azt is kényszerűen végig kell majd nézzék a felhasználók, ha látni szeretnék a kívánt tartalmat.

Vasszigort vezet be a YouTube: addig nem indulnak majd el a videók, amíg ki nem kapcsoljuk a reklámblokkolót

Már teszteli a YouTube az új, reklámblokkoló-blokkoló funkcióját, ami meggátolná egy videó lejátszását mindaddig, amíg a felhasználó nem kapcsolja ki a hirdetéseket tiltó programot. A YouTube-nak ugyanis csak a reklámokból van pénze.

A másik új hirdetési formátummal látszólag a rendelkezésre álló felületeket akarja jobban kihasználni a YouTube, ugyanis a videók megállításakor fognak majd megjelenni hirdetések. Az általunk nézett videó ekkor zsugorodni fog, és megjelenik a hirdetés – ez egy szöveges-képes formátum lesz a jelek szerint, de lesz rajta egy QR-kód is, amit leolvasva el lehet jutni a hirdető oldalára. Ezt látszólag el lehet tüntetni, ugyanis a hirdetés alatt van egy „elvetés” gomb, ami jó eséllyel a szüneteltetett videó képét hozza újra az előtérbe.

Bár arról egyelőre nincs információ, hogy a nevezett új hirdetési lehetőségeket mikor vezeti be a Google – és mely régiókban –, jó eséllyel a közeli jövőben számítani lehet majd rá, akár már a hazai piacon is.

Némi szépségtapasz, hogy egy hirdetéstípus áprilisban végleg megszűnt a YouTube-on.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!