A Netflix sokáig egyfajta menekülőutat jelentett a hagyományos tévécsatornák reklámdömpingjei elől, a streamingnek ugyanis egykoron az volt az egyik legfőbb húzóereje, hogy bizonyos összegért cserébe semmilyen hirdetés nem zavarta a tartalomfogyasztást.
Aztán a Netflix csavart egyet a dolgon, és piacra dobott egy olyan csomagot, ami, bár olcsóbb a többinél, de itt bizony már hirdetések is megzavarják a filmeket és a sorozatokat – bár hazánkba ez egyelőre még nem érkezett meg, de csak idő kérdése. Egyes helyeken már azzal is kísérleteznek, hogy az alapcsomagot megszüntetik, és a hirdetéssel tűzdelt opció lép a helyébe.
A streaming tehát már nem feltétlenül mentes az olykor bosszantó, ismétlődő hirdetésektől, de a Netflix állítólag már dolgozik azon, hogy kicsit jobb „élménnyé” tegye az olykor monoton hirdetéseket – mégpedig „epizodikus”, sorozatokra emlékeztető hirdetési kampányokkal, amelyek kapcsolódnak egymáshoz – írja a Financial Times.
Erről a Netflix állítólag a franciaországi Cannes Lions fesztiválon beszélt hirdetési vezetőknek – jegyzi meg az Engadget –, bár a megoldás részletei egyelőre még nem ismertek.
Egyre több felhasználó kap levelet a Netflixtől, hogy változtatnia kell jelszómegosztási gyakorlatán. A streaming-óriás érvei is érthetők, azonban sok felhasználó dönt most úgy, inkább búcsút int neki, különös tekintettel arra, hogy immár bőven van választék streaming-szolgáltatókból.
Annyi azonban leszűrhető mindebből, hogy a Netflix is egyre inkább hajlik a hirdetések irányába, és a jövőben már a streaming sem feltétlenül lesz mentes a tartalmak előtt, után – esetleg közben – elinduló reklámoktól.
Az azonban pozitív, hogy látszólag a Netflix törekedni szeretne arra, hogy valamilyen formában népszerűbbé tegye a hirdetői tartalmakat – elvégre, a szolgáltató és a hirdető közös érdeke, hogy a néző figyelmét valahogyan lekössék, és arra a pár percre ne menjen el a képernyő elől kukoricát pattogtatni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.