Mint az alagútrendszer vasúti forgalmát üzemeltető Eurostar társaság közölte, az újraindított szerelvények egyelőre csak a tűz által nem érintett déli ágat használhatják váltakozó irányban, így a társaság szombaton csak 12 személyszállító vonatot indít Londonból Párizsba, illetve ugyanennyit az ellenkező irányba (ez a szokásos forgalom 60 százaléka), s a menetidő a szokásosnál mintegy 20 perccel hosszabbra nyúlik. Várhatóan hat-hat szerelvényt elindítanak a London és Brüsszel közötti útvonalon is. "A vonatforgalom ugyanebben a ritmusban zajlik majd vasárnap is" - közölte az SNCF francia állami vasúttársaság.
Az alagútrendszert üzemeltető Eurotunnel társaság egyelőre nem jelölt meg dátumot a tűz által sújtott, északi ág újbóli használatba vételére vonatkozóan, csak annyit közölt, hogy a keletkezett jelentős károk helyreállítása "több hétig" is eltarthat.
A Csatorna-alagút Franciaország felé vezető ágában csütörtök délután ütött ki tűz, pénteki brit sajtóértesülések szerint egy tehervonaton szállított kamion kigyulladása miatt. A szerelvényről 32 embert kellett kimenekíteni, többségükben teherautósofőröket. A lángokat a tűzoltóknak csak több mint 16 órányi küzdelemmel, péntek délelőttre sikerült eloltaniuk.
A baleset miatt a közlekedés éppen a hétvégi csúcsforgalom idején állt le a Csatorna-alagútban, így több tízezer utas rekedt mindkét oldalon. A szombaton elsők között elindított szerelvények mindazonáltal a szokásosnál jóval kevesebb utassal indultak el - jelentette a francia hírügynökség Londonból.
A délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll. Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja.