szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Korlátozott üzemmódban újraindult a vasúti személyforgalom szombaton reggel a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csatorna-alagútban, másfél nappal azután, hogy az alagút Franciaország felé vezető ágában tűz pusztított.

Mint az alagútrendszer vasúti forgalmát üzemeltető Eurostar társaság közölte, az újraindított szerelvények egyelőre csak a tűz által nem érintett déli ágat használhatják váltakozó irányban, így a társaság szombaton csak 12 személyszállító vonatot indít Londonból Párizsba, illetve ugyanennyit az ellenkező irányba (ez a szokásos forgalom 60 százaléka), s a menetidő a szokásosnál mintegy 20 perccel hosszabbra nyúlik. Várhatóan hat-hat szerelvényt elindítanak a London és Brüsszel közötti útvonalon is. "A vonatforgalom ugyanebben a ritmusban zajlik majd vasárnap is" - közölte az SNCF francia állami vasúttársaság.

Az alagútrendszert üzemeltető Eurotunnel társaság egyelőre nem jelölt meg dátumot a tűz által sújtott, északi ág újbóli használatba vételére vonatkozóan, csak annyit közölt, hogy a keletkezett jelentős károk helyreállítása "több hétig" is eltarthat.

A Csatorna-alagút Franciaország felé vezető ágában csütörtök délután ütött ki tűz, pénteki brit sajtóértesülések szerint egy tehervonaton szállított kamion kigyulladása miatt. A szerelvényről 32 embert kellett kimenekíteni, többségükben teherautósofőröket. A lángokat a tűzoltóknak csak több mint 16 órányi küzdelemmel, péntek délelőttre sikerült eloltaniuk.

A baleset miatt a közlekedés éppen a hétvégi csúcsforgalom idején állt le a Csatorna-alagútban, így több tízezer utas rekedt mindkét oldalon. A szombaton elsők között elindított szerelvények mindazonáltal a szokásosnál jóval kevesebb utassal indultak el - jelentette a francia hírügynökség Londonból. 

A délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll. Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

A hitelezők a Csalagút felszámolását fontolgatják

Az Eurotunnel felszámolásának kezdeményezését fontolgatják a cég hitelezői, mivel ez a várakozásaik szerint több pénzt hozna vissza számukra, mint az Eurotunnel – bizonytalannak ítélt – szanálási terve, írta a Guardian, az ügylethez közelálló forrásra hivatkozva.

eurohirek.hu Világ

EU-pénzből épül majd a gibraltári Csalagút?

A Gibraltári-szoros alatt húzódó, Marokkót Spanyolországgal összekötő tengeralatti vasútvonal megépítéséhez kérné az Európai Unió pénzügyi támogatását a két érintett ország.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Tavaly először termelt nyereséget a Csalagút

Alapítása óta először lett nyereséges tavaly az Eurotunnel: az adózott eredmény egymillió euró lett, az egyszeri tételek nélkül – közölte a La Manche csatorna-alagút brit-francia üzemeltetője. Egy évvel korábban még 204 millió eurós volt a veszteség.

MTI Világ

Eloltották a tüzet a Csalagútban

Péntek délelőttre sikerült eloltani azt a tüzet, amely előző nap délután tört ki a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csatorna-alagútban, de a forgalom továbbra is állt.

Gazdaság

Tovább nőtt a Csalagút vesztesége

A La Manche csatorna alagútját működtetető francia-brit Eurotunnel vesztesége a komphajók támasztotta verseny éleződése és a költségek emelkedése miatt növekedett.

MTI Világ

Tűz volt a Csalagútban

Tűz ütött ki a Csatorna-alagútban, és emiatt a forgalom megszakadt, de áldozatok nincsenek, minden utast kimenekítettek - jelentették be csütörtökön Párizsban.

Petry szerint a Magyar Nemzet egyeztetés nélkül változtatott interjúja tartalmán, a lap „Petry érdekében” nem közli a hangfelvételt

Petry szerint a Magyar Nemzet egyeztetés nélkül változtatott interjúja tartalmán, a lap „Petry érdekében” nem közli a hangfelvételt

124 millió forint a legdrágább, használt Audi RS6-os

124 millió forint a legdrágább, használt Audi RS6-os

Jobb tévéket akar a Samsung, az LG-től rendelnének kijelzőt hozzá

Jobb tévéket akar a Samsung, az LG-től rendelnének kijelzőt hozzá