Az új hulladékgazdálkodási rendszer eddigi tapasztalatait értékelték a Hulladékgazdálkodók Országos Szövetségének konferenciáján. A rendezvényről a Szabad Európa készített egy nagyobb tudósítást – volt is mit átbeszélni, mióta a hulladékot elszállíttató cégek verseny nélkül már csak a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel szerződhetnek.
Amikor aláírták a szerződéseket, még „senki nem látta a nyolcvanszázalékos útdíjemelést, a minimálbér emelését, a 18 százalékos éves inflációt” – mondta Höflinger Norbert, a szövetség elektronikai szakosztályának vezetője. Kérték a MOHU-t, hogy korrigálja a díjakat, de a válasz az volt, hogy a szerződések két évre szólnak.
Problémásnak nevezte azt is, hogy „nem sikerült megértetni a MOHU-val, hogy a hulladék nem olaj”. Azaz egy kamion hiába 24 tonnás teherbírású, ha nem folyékony anyagot kell vinni vele, akkor nem lehetséges annyit felpakolni rá. Kidobásra ítélet hűtőkből például 6-7 tonnányit tudnak odatenni, mégis ugyanannyiért kell elszállíttatni, mint ha 24 tonna áru volna ott.
A cikkszámok folyamatosan változnak, ráadásul öt munkanap, a havi zárásoknál pedig öt naptári nap alatt kell feltölteni az adatokat. Így aztán arra az adminisztratív munkára, amelyet korábban egy ember végzett el, most már két dolgozót kellett beállítani – tette hozzá Szlávik Mónika, a papírhulladék-szakosztály vezetője.
Azt pedig a vas- és színesfémhulladék-szakosztályt képviselő Boda Gábor mondta el, hogy a kisebb telepek számára kilónként 50-90 forint lehet az akkumulátorok gyűjtésének költsége, miközben a MOHU 20 forintos kilogrammonkénti díjat biztosít.
A rendezvényen részt vettek a MOHU képviselői is. A panaszok többségére azt válaszolták: dolgoznak azon, hogy gyorsabb és pontosabb legyen a rendszer.