VIDEÓK
Az orosz küldöttség tagjai nem fogyaszthatnak alkoholt a londoni olimpia alatt - tudta meg a Kommerszant című orosz napilap.
MTI
2012. május 21., hétfő, 14:14
Tilos közterületen alkoholt fogyasztani Graz egész belvárosában szerdától.
MTI
2012. május 02., szerda, 20:34
Vonzóbbnak, humorosabbnak és eredetibbnek érzik magukat az alkoholt fogyasztók - még akkor is, ha csak azt hiszik, hogy alkoholt isznak.
MTI
2012. április 04., szerda, 06:59
Az Egészségügyi Világszervezet és az Európai Bizottság közös jelentése szerint az európai emberek több alkoholt fogyasztanak, mint a világ bármely más részén. Az öreg kontinens lakói fejenként évi 12,5 liter tiszta alkoholnak megfelelő mennyiségű italt, vagyis körülbelül napi három pohár bort isznak meg.
Medipress
2012. április 02., hétfő, 10:33
Nagy-Britanniában a lakosság alkoholfogyasztási szokásainak változása miatt minimálárat vezetnének be a szeszes italokra. A legvadabb alkoholfogyasztóknak mondott skótok a valóságban cseppet sem konzumálnak többet magyar polgártársaiknál. Nálunk azonban talán csak ez az unortodox ötlet nem jutott még eszébe az Orbán-kormánynak.
4 hozzászólás
hvg.hu
2012. március 23., péntek, 20:01
Elsőként fejlesztettek ki egy olyan gyógyszert, mely csillapítja az alkoholisták ital utáni vágyát, jelentették be egy konferencián.
Medipress
2012. március 21., szerda, 16:37
Másfél méterről érezhető piaszag, sárga szem és a normálisnál négy ujjnyival nagyobb máj birtokosa nem kapott vezetői engedélyt – írja a HáziorvosBlog szerzője.
hvg.hu
2012. március 19., hétfő, 13:47
Terjed a közterületi alkoholfogyasztás tilalma a csehországi városokban. Míg öt éve csak nagyjából egytucatnyi város közterületein volt tilos az alkoholfogyasztás, ma ez már több mint 300 települést érint.
MTI
2012. február 17., péntek, 18:55
Sokan úgy vélik, hogy este egy-két pohár bor nem ártalmas az egészségre, pedig hosszú távon háromszorosára növeli a szájüregrák kialakulásának a kockázatát.
Medipress
2012. február 09., csütörtök, 11:27
Köztudomású, hogy a terhesség alatti alkoholfogyasztás miatt egy sor abnormalitással láthat napvilágot a születendő gyermek; ezek összefoglaló neve a magzati alkoholszindróma. Egy új kutatás különösen az első trimeszter végére hívta fel a figyelmet, ekkor alakulnak ki a szindróma legjellegzetesebb tünetei.
Medipress
2012. január 23., hétfő, 11:39
Egy nemrég végzett kutatás segíthet jobban megérteni, miként hat az alkohol az agyműködésre, és hozzájárulhat új, hatékonyabb terápiás módszerek kifejlesztéséhez.
Medipress
2012. január 18., szerda, 10:45
Az alkoholfogyasztás legtöbbször súlyos másnapossághoz, de gyakran alkoholfüggőséghez is vezethet. Egy, a Journal of Neuroscience című szaklapban nemrég megjelent cikk szerint azonban az ázsiai Hovenia dulcis fában olyan természetes összetevők találhatók, amelyek segíthetnek az alkohol elleni küzdelemben.
Medipress
2012. január 12., csütörtök, 11:24
Az elnökök tovább élnek, a magazinok pedig a fiatalságot dicsőítik. A Scientific American oldal tizenkét olyan kutatást gyűjtött össze az elmúlt egy évből, amelyek igen nyilvánvaló felfedezéseket publikáltak. Ezekből szemezgettünk mi is.
hvg.hu
2012. január 04., szerda, 20:50
A legtöbben tisztában vannak az ittas vezetés veszélyeivel. Arra azonban kevesen figyelnek, hogy alkoholmámoros állapotban még az olyan mindennapos tevékenységek, mint egy könnyed séta is halálos veszélyt rejthetnek.
Medipress
2011. december 30., péntek, 10:08
A brit terhességi tanácsadással foglalkozó szolgálat arra való tekintettel, hogy a közelgő ünnepek alatt – ha arra kerülne a sor – bizonyára nem lesz egyszerű beszerezni az esemény utáni tablettát, azt javasolja, hogy ebben az időszakban recept nélkül is kaphassanak a készítményből azok, akik kitöltenek egy online nyilatkozatot és telefonon előzetesen beszélnek egy egészségügyi dolgozóval.
Medipress
2011. december 09., péntek, 11:24
Nem mindenki szenved rendszeresen álmatlanságban, de az emberek többségével időnként előfordul, hogy egy vagy több éjszaka nehezen tud elaludni, illetve rosszul alszik.
Medipress
2011. december 09., péntek, 10:19
Az alkoholfogyasztás már önmagában is, az alkoholisták jellegzetes egészségtelen életmódja pedig együttesen növeli a rákos megbetegedések kialakulását és a halálozás esélyeit.
Medipress
2011. november 22., kedd, 11:44
Már a visszafogott alkoholfogyasztás is megemelheti a mellrák kialakulásának esélyét nőknél – állítják a legfrissebb kutatások.
hvg.hu
2011. november 02., szerda, 13:41
Mindennap egy pohár bor – így marad kemény a csont. Az étrend és csontsűrűség kapcsolatát vizsgáló felmérés szerint a visszafogott borfogyasztás csökkentheti a csontritkulás kockázatát. Más alkoholos italok, mint például a rövidek és a sör azonban nem rendelkeznek ilyen hatással.
Medipress
2011. október 28., péntek, 10:14
Az orvosok úgy vélik, hogy a brit kormány alkoholfogyasztással kapcsolatos irányelveit úgy kellene módosítani, hogy azok ne szankcionálják a napi ivást.
Medipress
2011. október 25., kedd, 09:33