December 9-től életbe lép az új vasúti menetrend

A MÁV-START jövő évi vasúti menetrendje december 9-én lép hatályba és 2008. december 13-áig lesz érvényben.

  • MTI MTI
December 9-től életbe lép az új vasúti menetrend

Guthyné Molnár Mária, a MÁV-START üzemeltetési főosztályának technológiai osztályvezetője elmondta, hogy a jövő évi menetrendben naponta átlagosan 3200 személyszállító vonat közlekedik, a vonatszám némileg mérséklődik a járatok összevonása miatt, de a kapacitás nem csökken.

A 38 mellékvonalból, amelyeken tervbe vették a személyforgalom szüneteltetését, 12-re március elsejéig, a többire a menetrendi év végéig van vasúti közszolgáltatási megrendelés.

A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon Mosonmagyaróvár kiszolgálására új InterCity vonatpár közlekedik a reggeli órákban Budapestre, délután pedig vissza. Budapest-Győr között 2 órás ütemben közlekednek a hagyományos gyorsvonatok az elővárosi közlekedéssel összhangban. A Dombóvár-Gyékényes vonalon megszünik a Kapos InterCity.

A Budapest-Miskolc vonalon korábban közlekedik a Hernád IC.

Újra közlekedik a Kraszna InterCity vonat Budapest és Debrecen között, a Latorca InterCity vonattal egyesítve.

A Budapest-Békéscsaba vonalon az IC-, illetve gyorsvonatok ütemszerű közlekedése jobb csatlakozást biztosít a szárnyvonalakhoz.

A budapesti elővárosi forgalomban a Budapest-Komárom-Győr útvonalon óránként közlekednek az új motorvonatok.

Jelentős változások lesznek a nemzetközi személyszállításban. A schengeni csatlakozás miatt rövidebb lesz a határátkelőhelyeken a várakozási idő. Az ütemes menetrendet pedig több nemzetközi vonatra is kiterjesztik, köztük a Budapest-Bécs, illetve bécsi átszállással a Budapest-Frankfurt útvonalon.

Budapest és Arad között naponta 9 vonatpár közlekedik, az Ady Endre nemzetközi gyors újra IC-vonatként közlekedik.

Moravia InterCity néven új vonat jár Budapest és Ostrava között.

Budapest és Kassa között három InterCity-vonat biztosítja az eljutást.

Guthyné Molnár Mária elmondta, hogy sikeres az ütemes menetrend bevezetése. A MÁV először 2004-ben vezette be ezt a megoldást a Dunakanyarban, tavaly kiterjesztették az ország keleti részére. Az ütemes menetrendben érintett vonalakon a bevétel 31 százalékkal nőtt éves szinten.

Az ütemes menetrend olyan menetrend, amelyben a járművek a nap legnagyobb részében minden órában ugyanakkor indulnak.

A 2008. évi menetrend interneten már elérhető, nyomtatott formában december közepétől lehet beszerezni.