Sorompóalkatrészekkel és pótlóbuszokkal gyúr rá a MÁV a nyári főszezonra

Az eddigi kétszáz pótlóbuszhoz hozzáadtak még ötvenet. Ahogy a MÁV ezt bejelentette, a győri vonalon egyből szükség lett a buszokra.

  • HVG HVG
Sorompóalkatrészekkel és pótlóbuszokkal gyúr rá a MÁV a nyári főszezonra

A MÁV közleményben jelentette be, hogy betáraztak sorompóalkatrészekből és az eddig készenlétben álló 200 vonatpótló buszt még ötvennel megerősítették. Mindezt a meghibásodott sorompókkal és üzemzavarokkal indokolják.

Azt is közölték, hogy az „erősítő buszokat” elsősorban a főváros és a Balaton közötti szakaszokra, a tó térségére, illetve a győri fővonal főbb beavatkozási pontjain tartják készenlétben, de összességében az ország 53 pontján készülnek tartalékkal. A legkritikusabb szakaszokra – például az 1-es vonal vágányzári területeire és a Balatonhoz – dízel tartalékmozdonyokat is vezényeltek.

A bevethető járműveket az év elején létrehozott Országos Haváriaközpont vezényli, a nyári időszakban a fődiszpécser mellett összesen 9 ügyeletes teljesít szolgálatot éjjel-nappal.

A MÁV azt írta, hogy folytatják egész nyáron a klímaügyeletet, azaz a járművek légkondicionáló berendezéseinek folyamatos monitorozását. Kísérleti jelleggel két Balaton IC-n wifis hőmérséklet-érzékelőket is telepítettek, „amelyek révén lehetőségünk van a belső hőmérséklet távoli, valós idejű nyomon követésére, szükség esetén pedig a lehető leggyorsabb beavatkozásra” – olvasható a közleményben.

Miután a közleményt kiadták, a Mávinform közölte, hogy pályahiba helyreállítása miatt 10-30 perccel hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő elővárosi járatokra kell számítani a győri vasúti fővonalon. Kelenföld és Biatorbágy között pedig pótlóbuszok közlekednek, vagyis máris élesben próbálhatják ki a havariahelyzetet.

A MÁV egyébként megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat, vagy hogy ha már gond van, akkor hamar lehessen beavatkozni:

Rizikósabb vécéhelyzetet teremt a több klimatizált vonat – így készül a MÁV a hőségriadóra

A vonatok, a sínek és a többi vasúti berendezés nagy része is akkor készült, amikor még nem hetekig tartó hőségriadót kellett kibírni. A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat, vagy hogy ha már gond van, akkor hamar lehessen beavatkozni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek