Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Az eddigi kétszáz pótlóbuszhoz hozzáadtak még ötvenet. Ahogy a MÁV ezt bejelentette, a győri vonalon egyből szükség lett a buszokra.
A MÁV közleményben jelentette be, hogy betáraztak sorompóalkatrészekből és az eddig készenlétben álló 200 vonatpótló buszt még ötvennel megerősítették. Mindezt a meghibásodott sorompókkal és üzemzavarokkal indokolják.
Azt is közölték, hogy az „erősítő buszokat” elsősorban a főváros és a Balaton közötti szakaszokra, a tó térségére, illetve a győri fővonal főbb beavatkozási pontjain tartják készenlétben, de összességében az ország 53 pontján készülnek tartalékkal. A legkritikusabb szakaszokra – például az 1-es vonal vágányzári területeire és a Balatonhoz – dízel tartalékmozdonyokat is vezényeltek.
A bevethető járműveket az év elején létrehozott Országos Haváriaközpont vezényli, a nyári időszakban a fődiszpécser mellett összesen 9 ügyeletes teljesít szolgálatot éjjel-nappal.
A MÁV azt írta, hogy folytatják egész nyáron a klímaügyeletet, azaz a járművek légkondicionáló berendezéseinek folyamatos monitorozását. Kísérleti jelleggel két Balaton IC-n wifis hőmérséklet-érzékelőket is telepítettek, „amelyek révén lehetőségünk van a belső hőmérséklet távoli, valós idejű nyomon követésére, szükség esetén pedig a lehető leggyorsabb beavatkozásra” – olvasható a közleményben.
Miután a közleményt kiadták, a Mávinform közölte, hogy pályahiba helyreállítása miatt 10-30 perccel hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő elővárosi járatokra kell számítani a győri vasúti fővonalon. Kelenföld és Biatorbágy között pedig pótlóbuszok közlekednek, vagyis máris élesben próbálhatják ki a havariahelyzetet.
A MÁV egyébként megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat, vagy hogy ha már gond van, akkor hamar lehessen beavatkozni:
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában, ezekből nem kér állítólag Orbán Viktor vejének cége.