szerző:
Kapcsándi Dóra
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tarlós István főpolgármester a BKV megmentésére tett javaslatai között kezdeményezte a kormánynál, hogy a parkolási díjakat vegyék el a kerületektől, és a pénzt a BKV-ra költsék. A kerületi polgármestereknél süket fülekre talált a kezdeményezés, a kormány még vizsgálja Tarlós javaslatait.

"A parkolási törvényen nem akarunk változtatni. Azon gondolkodunk, hogy legyen összekapcsolt ügyfélszolgálat a budapesti társaságoknál, vagyis a belvárosban is lehessen intézni a budai pótdíjügyeket és viszont. Ehhez nem kell törvénymódosítás, a helyzetet az új önkormányzati törvény rendezi 2013 januárjától. A parkolási feladat a kerületeknél marad, a bevételt útfenntartási célra kell költeni. Nincs vegyes kerületi és fővárosi parkolás üzemeltetés, de a fővárosi tulajdonú utakon beszedett pénzt be kell fizetni a fővárosnak. Akié a tulajdon, azé a bevétel” – mondta a hvg.hu-nak Rogán Antal, az V. kerület fideszes polgármestere.

Rogán Antalt azután kerestük meg, hogy Tarlós István főpolgármester a kormánynak tett több mint 20, a BKV pénzügyi helyzetét rendező javaslatai között felvetette egy egységes parkolási rendszer kiépítését. A főpolgármester szerint ugyanis a jövőben a kerületeknek is részt kellene venniük a közlekedés finanszírozásában, de ezt az új önkormányzati törvény kizárja, pedig az ebből befolyó bevételt Tarlós szerint a tömegközlekedésre kellene fordítani.

Süket fülek

Az érintetteknél azonban süket fülekre talált Tarlós javaslata. A hvg.hu információi szerint a kerületi polgármesterekkel és az agglomerációs területek vezetőivel tartott legutóbbi találkozón már szóba sem jött a parkolás kérdése, az egyeztetés eredménytelenül zárult. Legutóbb tavaly decemberben vetette fel Tarlós, hogy a parkolási díjakat fordítsák a BKV finanszírozására, ám ekkor ezt a polgármesterek visszautasították. Azzal érveltek, hogy a kerületeknek nélkülözhetetlen a több százmilliós nagyságrendű bevétel, amihez a parkolási díjak révén jutnak, míg a BKV-nak csepp a tengerben a 2-3 milliárdos évi összeg. Felhívták a főpolgármester figyelmét arra is, hogy a főváros jelenleg is részesedik a parkolási bevételekből. A fővárosi tulajdonban lévő területeken ugyanis - bár a kerületek működtetik a parkolóórákat - a bevétel a fővárost illeti meg.

hvg.hu

„A parkolási ügyet nem lehet kiragadni, most a BKV megmentéséről van szó. Hogy a huszonvalahány ötletből melyiket fogadja el a kormány, az egyelőre kérdés. A javaslatok között szerepel a parkolás egységesítése. Ha a kormány ezt elfogadja, a polgármestereknek azt el kell fogadniuk” – közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.

Tarlós István egyelőre nem akart beszélni a részletekről, amíg a kormány meg nem tárgyalja és egy kormányhatározattal el nem fogadja. A koncepciót a fővárosi önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a Századvég Intézet készítette. Korábban a főpolgármester több javaslattal is előállt, például szóba került a járatritkítás lehetősége is, amit a fővárosi frakció nem támogatott, illetve a buszpark kiszervezése is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

M. László Ferenc Itthon

„Miért pont Rogán Antal?” Tarlós a bizalmas BKV-mentő tervről

A BKV megmentése érdekében bárkivel összefogna - mondta a főpolgármester a hvg.hu-nak. A kormányhoz benyújtott legújabb BKV-koncepció jelentős megszorításokat tartalmaz, felveti a dugódíj bevezetését, a jegyárak áfájának csökkentését, a kollektív szerződések felmondását, a parkolási díjak fővároshoz vonását.

MTI Itthon

Tarlós helyettese szerint egyelőre nem éri meg a járatritkítás

A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes álláspontja szerint a BKV közszolgáltatási szerződésének lejártáig célszerű a jelenlegi paraméterkönyv szerint működtetni a járatokat. György István InfoRádió Aréna című műsorában szerdán elmondta: úgy látja, hogy addig a folyó finanszírozási problémák is megoldódhatnak.

Tossenberger Adél Itthon

Nem segíti ki a Fidesz a bajban lévő Tarlóst

Egyik fővárosi frakció sem támogatja Tarlós István ötletét, mely szerint ritkítani kéne a csődközelbe jutott BKV járatait. A főpolgármester azt már látja, hogy egy esetleges ritkítás is milyen politikai izgalmakat vált ki, ugyanakkor állítja: ő nem is mondta, mikortól kéne ezt meglépni. A VEKE eközben szinte biztosra veszi, hogy az előterjesztésből nem lesz semmi.

hvg.hu/MTI Itthon

Se Orbánnal, se Tarlóssal nem találkoztak a tüntető BKV-sok

Tüntettek a BKV szakszervezeti szövetségei Budapesten, a Blaha Lujza téren gyűltek össze a demonstrálók, innen a Főpolgármesteri Hivatalhoz mentek, majd a Parlament előtt is tüntettek. Petíciójukat Tarlós István főpolgármester helyett Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának adták át és Orbán Viktor kormányfőnek is adtak egyet, melyet a Miniszterelnökség képviselője vett át.