szerző:

Magyar termékként elsőként a Chocome kerül be a spanyol El Corte Inglés áruházak kínálatába.

A csokipiacon az utóbbi években gyors egymásutánban megjelent manufaktúrák – amelyek piaci részesedése egyelőre szerény, sokat adnak viszont a minőségre és a technológiák átláthatóságára – alapvetően a hazai piacot vették célba, de már a külföldiekre is rástartoltak. Közülük a ChocoMe Spanyolországban fogott terjeszkedésbe. Az ugródeszka ehhez az volt, hogy Spanyolország egyik csúcsgasztronómiai rendezvényén, a Salón de Gourmets kiállításon óriási sikert aratott a magyar táblás csoki. Tenerifétől Ibizáig, Santandertől Gibraltárig, mindenhonnan érdeklődtek a kézzel készült, személyre szabható csokoládé iránt és magyar termékként elsőként a Chocome bekerülni a legnagyobb spanyol áruházlánc, az az El Corte Inglés áruházak polcaira is – írja a franchiseportal.hu.

A spanyol bemutatkozást megelőzően Budapesten gasztrobloggerek és újságírók szavazhattak a lehetséges spanyolos ízvilág összeállítására, ahol a következő 3 variáció végzett dobogós helyen:
* étcsokoládé alapon lime pasztilla - narancshéj – mandula;
* tejcsokoládé alapon narancs-aranymazsola;
* fehércsokoládé alapon fahéjas cukros mandula - mandula – narancshéj

A chocoMe Kft. 100 százalékos tulajdonosa Mészáros Gábor, aki a vállalkozás chocolatier-jeként (csokoládémestereként) egy személyben felelõs a gyártásért, a logisztikáért, a marketingtevékenységekért és az üzletfejlesztésért. A korábban Juridicus Kft. néven alapított céget 2010 márciusában vásárolta meg, átnevezte, a jegyzett tőkét 500 ezerről 3 millió forintra emelte. Az egyszemélyben tulajdonos és ügyvezető Gödöllőről Budapestre költöztette a vállalkozást, ahol különösebb szakmai ismeretek nélkül fogott csokigyártásba egy bérelt üzlethelyiségben.

A vállalkozás első – nem teljes – évében 28, 68 milliós árbevétel mellett 2,2 millió forint feletti adózott eredményt  hozott a tulajdonosnak.