Bemutatták a világ legnagyobb elektromos teherszállító repülőjét, amelyhez pilóta sem kell
Repülő pelikán: a Pyko nevű cég Pelican Cargo repülőgépe az áruszállítást könnyítheti meg, egy töltéssel akár 321 kilométert is képes megtenni, és a gyártó ígérete szerint gyorsabb és olcsóbb a hagyományos földi és légi szállítmányozásnál.
A Pyka nevű kaliforniai vállalat most bemutatott, Pelican Cargo nevű repülőjében mindkettő megtalálható: a gép elektromos meghajtású, és pilóta nélkül képes repülni. A gyártó a napokban tett bejelentésében állítja: ez a kategóriájának legnagyobb, zéró emissziójú pilóta nélküli teherszállító repülőgépe.
Michael Norcia, a Pyka vezérigazgatója hangsúlyozta: a gépet úgy tervezték, hogy a logisztikában minél inkább csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást, miközben jelentős sebességelőnyt kínálnak a földi szállítmányozással szemben, és a hagyományos légi áruszállításnál is olcsóbbak.
Az Interesting Engineering szerint a repülőgép hatótávolsága 321 kilométer is lehet, és 181 kg hasznos terhet képes szállítani. Az akkumulátorcsomag 55 kWh kapacitással rendelkezik, a gép levegőbe juttatásáról pedig négy darab 25 kW-os villanymotor gondoskodik. A biztonságra is ügyeltek, háromszorosan redundáns akkumulátorok vannak beépítve, hogy egy esetleges meghibásodás esetén se legyen probléma.
A gép 7,3 méter hosszú, 2,1 méter magas, a szárnyfesztávolsága pedig 11,5 méter. Az utazósebessége 148–167 km/h is lehet, és mivel a rövidebb kifutópályákon is boldogul, a rosszabb infrastruktúrákkal rendelkező helyeket is könnyen képes megközelíteni.
A repülő modern technológiákat is felvonultat, modern, többmagos processzorok és több számítógép dolgozza fel a beérkező adatokat. Előre lidar néz, míg lefelé lézerek. A gép programozásához mindössze egy, a földön tartózkodó pilóta elegendő, és műholdas kapcsolaton keresztül képes kommunikálni.
A Pyka az első, A-körben 37 millió dollárt gyűjtött össze befektetőktől, és a gépre is már több mint 80 előrendelés érkezett. Egyelőre a tesztelés zajlik, várhatóan az idei év második felétől repülhetnek üzemszerűen.
A nyári bőrápolás nem merül ki annyiban, hogy leveszünk egy fényvédőt a polcról. Mit kell tenni, ha minden önmérséklet ellenére leégünk? Mihez kezdjen, akinek problémás a bőre, és milyen termékeket érdemes magunkkal vinni a nyaralásra? Mit együnk, hogy szebbek legyünk? Szakértőkkel beszélgettünk hiedelmekről, jó és rossz praktikákról.