"Vérfürdő" a fapadosoknál
Az utasszám növekedése ellenére sem túl bizakodó a brit easyJet diszkont légitársaság.
A júliussal zárult tizenkét hónapban a bevétel 17 százalékkal 1051 milliárd fontra nőtt az előző tizenkét havi 900 millióról. Az egy utasra jutó bevétel azonban csökkent, nem utolsó sorban azért, mert az átlagos jegyár az utóbbi három hónapban 42,97 font volt az egy évvel korábbi 46,08 font helyett.
Ráadásul az üzemanyag és a biztonsági költségek is az egkbe emelkedtek. A közvetlen vetélytárs, az ír Ryanair a héten 22 százalékos utasszám-növekedést jelentett júliusról, és megismételte, hogy az év végére "vérfürdő" várható az árversenyben.
Az easyJet a ferihegyi repülőtér júniusi utasforgalmában nagyságra a nyolcadik légitársaság volt; 11 470 utast szállított, az idén június végéig pedig összesen 19 441-et.